خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

دولت با پرداخت بدهی‌ها به تهران کمک کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۶۰

مشکلات دولت را می‌دانیم اما با توجه به مشکلات شهرداری تهران و مسائلی چون آلودگی هوا و مشکلات حمل و نقل عمومی خواهش‌مان از دولت این است که با پرداخت بدهی‌ها به شهر تهران کمک کند.

یک عضو شورای شهر تهران در مخالفت با طرح «پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی و دولت جهت پیش‌بینی مطالبات شهرداری تهران از دولت در بودجه سال ۹۴» گفت: بحثاصلی من روی نوع شکل کار است، نگران هستم این موضوع به صورت قانونی تصویب شود اما در سیکل کار انجام نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حکیمی‌پور در این‌باره خطاب به چمران گفت: این موضوع را باید شما به عنوان رئیس شورای شهر تهران به صورت مکاتبه‌ای پیگیری کنید تا تحقق پیدا کند. اگر طلب‌های قانونی شهرداری از دولت مصوب شود به صورت قانون دربیاید و اجرا نشود برای شورا بد است.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه این مطالبات حق شهرداری است گفت: در رابطه با کارخانه‌های اطراف شهر تهران نیز رقمی باید به شهرداری تهران پرداخت می‌شده که در جدول پیوست طرح ارقام آن نیامده است.

چمران در پاسخ به حکیمی‌پور عنوان کرد: قانونی شدن این کار ضرری ندارد، می‌توانیم دوفوریت آن را به مجلس تقدیم کنیم ملاقات و مکاتبات را نیز ادامه دهیم.

چمران همچنین افزود: درباره این ارقام باید عنوان کنم نیاز است بررسی‌های مجددی انجام شود. ارقام مصوبات مجلس بوده اما چون دولت توان پرداخت آن را نداشته بخشی ازاین ارقام را قبول کرده است و آن را در میزان بودجه شهرداری تهران لحاظ کرده است، به طور مثال عنوان کرده است بودجه شهرداری تهران ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که از این مقدار ۱۸۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است. ما باید حد فاصل این ارقام را به عنوان طلب شهرداری عنوان کنیم.

علیرضا دبیر نیز تاکید کرد: ما مشکلات دولت را می‌دانیم اما با توجه به مشکلات شهرداری تهران و مسائلی چون آلودگی هوا و مشکلات حمل و نقل عمومی خواهش‌مان از دولت این است که با پرداخت بدهی‌ها به شهر تهران کمک کند.

وی طلب‌های شهرداری از دولت را در زمینه حمل و نقل عمومی ۶۵ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال، تخفیفات بافت فرسوده ۴ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال، عوارض و جرایم شهرداری ۱۱ هزار و و ۸۲۶ میلیارد ریال، عوارض فرآورده‌های نفتی ۸ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال، جرایم رانندگی ۴ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال، حقوق و عوارض گمرکی ناوگان حمل و نقل عمومی ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و مجموع مطالبات شهرداری از دولت را ۱۲۳ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز