خبرگزاری کار ایران

محمد حقانی در گفت‌وگو با ایلنا:

چرا قبل از صدور پروانه ساخت، درختان داراباد قطع شده است؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۳۴

چند نکته در این مورد باید بررسی شود؛ اول اینکه کاربری زمین زراعی است چرا باید به جای ۱۵ درصد ۳۰ درصد در آن ساخت و ساز شود؟ دیگر اینکه چرا قبل از صدور پروانه ساخت درختان قطع شده است، اینها هنوز نقاط ابهام در این ماجرا است.

عضو شورای شهر تهران در مورد قطع درختان دارآباد گفت: کمیسیون ماده ۷ منطقه رای به جمع‌آوری و جابجایی درختان داده است، اما هنوز پروانه ساخت صادر نشده، مالک درختان را قطع کرده است.

محمد حقانی در گفت‌وگو با ایلنا در این باره گفت: زمین دارآباد در گذشته جزو زمین‌های بایر بوده که مردم و شهرداری خودشان در آنجا درختکاری می‌کردند و حدود ۱۸۰ اصله درخت و درختچه در این محل بوده است.

وی با اشاره به اینکه این زمین تنها زمینی است که اطلاع داریم در دوره سوم شورای شهر تهران زراعی بودن آن تصویب شده است، افزود: زمین‌های زراعی نیز در هنگام ساخت و ساز ضوابط خاص خود را دارند و بیش از ۱۵ درصد اجازه ساخت و ساز در این زمین‌ها داده نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: چندی پیش مالک تصمیم به قطع درختان داشته که شهردار ناحیه جلوی این کار را گرفته و دادگاه حکم به زندانی شدن مالک به مدت شش ماه می‌دهد.

وی گفت: طبق آنچه به من گفته شده مالک به افراد مختلف متوسل شده و رای کمیسیون ماده ۵ را کسب کرده است که ۳۰ درصد از این زمین ساخته شود، اما هنوز رای نهایی صادر نشده درختان را قطع کرده‌اند.

حقانی افزود: کمیسیون ماده ۷ منطقه نیز رای به جمع‌آوری و جابجایی درختان داده است اما هنوز پروانه ساخت صادر نشده، مالک درختان را قطع کرده است.

وی افزود: چند نکته در این مورد باید بررسی شود؛ اول اینکه کاربری زمین زراعی است چرا باید به جای ۱۵ درصد ۳۰ درصد در آن ساخت و ساز شود؟ دیگر اینکه چرا قبل از صدور پروانه ساخت درختان قطع شده است. اینها هنوز نقاط ابهام در این ماجرا است.

حقانی با تاکید بر اینکه مالک به صورت غیرقانونی درختان دارآباد را قطع کرده است، گفت: هنوز در حال مکاتبه و بررسی هستم و باید با ریاست شورا نیز در این باره جلسه‌ای برگزار شود.

وی تاکید کرد: درباره باغات نمی‌توان یک بام و دو هوا برخورد کرد. معتقدم به جای مجوز برای ساخت در باغ یا زمین زراعی، در جای دیگری زمینی به مالک واگذار شود تا زراعی بودن زمین و باغ حفظ شود، یا شهراداری با مالک معامله کرده و باغ را تملک کند. چند سال دیگر قرار است صبر کنیم تا یک درخت به سن ۳۰ سالگی برسد؟

حقانی تاکید کرد: درختان سطح شهر به دلیل ساخت و ساز در معرض تهدید هستند. تهران نیز آنقدر ظرفیت بارگزاری ندارد و از لحاظ آب و خاک نیز مشکلات زیادی دارد.

وی درباره وضعیت تخریب کاخ ورسای ایران نیز گفت: در این باره دوهفته پیش به شهرداری تذکری را دادیم و امیدواریم آقای قالیباف به این تذکر توجه کند. این کاخ از شاخصه‌هایی برخوردار است که باید به عنوان یک آثار ملی حفظ شود. امیدواریم در یک تعامل سازنده با شهردار تهران شاهد بهبود وضعیت باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز