خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

عضویت در شورا و فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۷۵

در این رابطه از مجلس شورای اسلامی هم استعلام کردیم و آنها هم اعلام کردند که ریاست اعضای شورا بر فدراسیون‌های ورزشی مشکلی ندارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: عضویت در شورای شهر و فدراسیون ورزشی شغل محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در نشست خبری که بعد از ظهر امروز برگزار شد؛ درباره حمایتش از حضور همزمان رضازاده در شورای شهر و فدراسیون وزنه‌برداری گفت: من در مورد آقایان دنیامالی و ساعی نیز پیگیری‌های خود را انجام دادم و حتی با آقای گودرزی ملاقات کردم.

وی ادامه داد: در این گونه موارد دوست ندارم که رسانه‌ای پیام بدهم، بلکه در این زمینه حضوری و تلفنی با افراد مربوطه ملاقات داشتم. در زمانی که این مشکل برای آقای دنیامالی نیز پیش آمده بود با مشورت و هماهنگی ایشان به صورت مداوم با وجود آنکه مسئولیتی نداشتم، پیگیری کردم و هیچ فرقی برای من نمی‌کند که این مساله برای چه کسی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در صحبت‌هایی که با آقای گودرزی و وزارت ورزش و جوانان داشتم، عنوان کردم که در مورد ریاست اعضای شورا بر فدراسیون های ورزشی مشکلی ندارم، اما باید بر اساس نامه سازمان بازرسی عمل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: همچنین در این رابطه از مجلس شورای اسلامی هم استعلام کردیم و آنها هم اعلام کردند که ریاست اعضای شورا بر فدراسیون‌های ورزشی مشکلی ندارد. حتی یکی از نمایندگان محترم مجلس نیز رئیس یک فدراسیون است.

چمران ادامه داد: ما معتقدیم نه عضویت در شورا شغل است و نه عضویت در فدراسیون و امیدواریم که در بررسی‌های مجدد در این زمینه به نتایج مثبتی برسیم.

وی همچنین در مورد وضعیت رسیدگی به وضعیت سموم کشاورزی در شهر تهران گفت: در دوره سوم از سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درخواست کردیم که سیستم پایشی را در میدان اصلی خود قرار دهند که البته نتایج آن مطلوب نبود و مشخص شد که تاثیرات سموم به کار رفته خوب نیست.

وی ادامه داد: سپس به دلیل آنکه این سیستم پایش تنها در یک میدان قرار داشت برنامه‌ای را با سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت تدوین کردیم تا یک سیستم پایش کلی بتواند همه مسائل مربوط به این موضوع را مشخص کند. اطلاع رسانی در مورد نتایج، نتیجه‌ای به جز ایجاد ناراحتی برای مردم ندارد. بنابراین اصل را بر پیشگیری گذاشتیم تا راه‌حل در کمیسیون سلامت بررسی شود. البته شهرداری هم در میادین خود در حال حاضر غرفه‌ای را برای میوه و سبزیجاتی که فاقد سموم شیمیایی هستند مشخص کرده است.

چمران با اشاره به اینکه هر استان مشکلات خاص خود در مورد استفاده از سموم شیمیایی را دارد، اظهار کرد: باید در این زمینه با جهاد کشاورزی هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قرار بود، شهرداری تهران تا پایان آبان ماه وضعیت گورستان جدید شهر تهران را مشخص کند، گفت: شهرداری در این زمینه تلاش‌هایی کرده و مکان‌هایی را نیز در نظر گرفته است اما فعلا تا زمان انجام بررسی‌های کافی امکان اعلام این زمین‌ها نیست چون باعثمی‌شود، بر قیمت زمین تاثیر بگذارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: اما این پیشنهاد که بتوانیم یک گورستان در شرق و یک گورستان در غرب تهران داشته باشیم عملی نشده است، چون چنین زمینی تاکنون پیدا نکرده ایم.

رئیس شورای شهر تهران در مورد برنامه ریزی‌ها برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری اظهار کرد: ما نمی‌توانیم سهمیه‌ای را در این زمینه برای شهرداری تعیین کنیم اما چارچوب و ضوابط آن را مشخص کرده‌ایم و رویکرد خود مبنی بر اینکه درآمدهای پایدار شهرداری باید افزایش پیدا کند را نیز اعلام کرده‌ایم.

چمران همچنین در مورد میزان صدور پروانه‌های ساخت و ساز گفت: در حال حاضر صدور پروانه‌ها یک سوم شده است، در واقع صدور پروانه‌ها از نظر تعداد کم شده اما این اتفاق در مورد متراژ نیفتاده است.

وی در مورد ساخت مترو منتهی به فرودگاه امام خمینی اظهار کرد: تمامی هزینه احداثاین مترو بر عهده دولت است که بخشی از آن پرداخت شده و این مترو تا شهرک آفتاب کشیده شده است اما این پروژه فعلا متوقف مانده تا ادامه بودجه از دولت دریافت شود.

چمران افزود: اکنون دو سال است که در دریافت بودجه مترو دچار کمبود هستیم و با وجود آنکه در شورای شهر سهم بودجه مترو دو برابر شده اما به دلیل عدم هماهنگی در پرداخت بودجه از سوی دولت با مشکلاتی رو به رو هستیم.

همچنین در مورد میزان هزینه‌هایی که در ایام اربعین شهرداری تهران در کربلا انجام داده است، گفت: هنوز گزارشی در این زمینه از شهرداری تهران به ما نرسیده تا مشخص شود چه میزان و چگونه هزینه شده است.

وی همچنین به انتخاب ۳ تن از نمایندگان برای تعامل با دولت در زمینه دریافت بدهی‌های آن به شهرداری اظهار کرد: آقایان سرخو، دوستی و تقی‌پور به عنوان نمایندگان شورا قرار است که با دولت در این زمینه تعامل داشته باشند، زیرا اکنون چندسالی است که بدهی های دولت بر روی هم انباشته شده است.

چمران در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه هیچ فروش تراکمی در تهران وجود ندارد، گفت: اگر چنین اتفاقی در هر کدام از مناطق شهرداری رخ داده باشد، شهردار آن منطقه عزل و باید محاکمه شود زیرا بر اساس طرح جامع و تفصیلی از دهه هشتاد پیش فروش تراکم متوقف شده، برای نمونه شاهد بودیم که در مورد پاساژ علاالدین برای تخریب طبقه ساخته شده اقدامات بسیاری صورت گرفت.

وی همچنین در ارتباط با تعامل شورا با دولت گفت: در حال حاضر برای دعوت از وزرا برای حضور در شورای شهر سعی داریم، به گونه‌ای عمل کنیم که وقت وزرا و شورا بی‌جهت صرف نشود، البته ملاقات‌های خصوصی را با آنها داریم و من تصور می‌کنم با توجه به مسائل پیش آمده در مورد سموم کشاورزی خوب است که به زودی از وزیر جهاد کشاورزی برای حضور در شورا دعوت کنیم.

رئیس شورای شهر در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بلند مرتبه سازی «بیش از یازده طبقه) درشهر تهران متوقف شده گفت: قانونی در این زمینه تدوین شده که برای تکمیل باید در کمیسیون ماده ۵ بررسی و سپس در شورا تصویب شود تا بر اساس آن بلندمرتبه سازی صورت بگیرد. باید زون‌های مناطق حساس پیش‌بینی شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در مورد عملکرد شورای شهر در زمان ریاست وی توضیح داد: در این مدت برای رسیدگی به وضعیت بافت فرسوده کمیته‌ای با حضور کمیسیون عمران دولت و کمیسیون معماری شکل گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بنای شورای چهارم بر اساس اقتصاد مقاومتی است، گفت: سعی شده که از توان تمامی اعضا در شورا استفاده شود، همچنین در این مدت ۵۳ مصوبه عمومی ۵۷ مورد مصوبه باغات ۷۱ مصوبه نام‌گذاری را در طی ۲۶ جلسه داشته ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز