خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی:

میراثامیرکبیر را دریابیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۰۲

من از کمیسیون‌های شهر سازی و معماری، کمیسیون عمران و به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهم نسبت به بازسازی مدرسه آشیخ عبدالحسین و مسجد ترکها در بازار اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسجد و مدرسه به جا مانده از امیرکبیر به شدت آسیب دیده، گفت: ما اعتبار زیادی برای ساخت مساجد اختصاص می‌دهیم، در حالی که این اماکن نیز نیاز به مرمت دارند.

به گزارش ایلنا؛ احمد مسجد جامعی در یکصد و بیست دومین جلسه شورا با اشاره به مسجد و مدرسه امیرکبیر به عنوان میراثاین وزیر لایق گفت: بد نیست در سالرزو شهادت امیر کبیر اشاره ای به مدرسه آشیخ عبدالحسین و مسجد ترکها در بازار کنیم که امیرکبیر از ثلثمال خود آنها را ساخت.

وی ادامه داد: علت تغییر نام این مسجد و مدرسه و اینکه به نام خود امیر کبیر باقی نماند هم عناد میرزا آغا خان نوری با امیر کبیر بود که بعد از شهادت وی به صدارت رسید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این دو مکان از نظر معماری دارای اهمیت است در حالی که امروزه به شدت در معرض آسیب می‌باشد.

وی در پیشنهادی گفت: من از کمیسیون های شهر سازی و معماری، کمیسیون عمران و به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهم نسبت به بازسازی این دو مکان اقدامات ویژه ای انجام شود و اعتبارات خوبی هم تخصیص داده شود. ما امروز اعتبارات زیادی به ساخت مساجد اختصاص می دهیم و چه بهتر که چنین مسجدی که یادگار شخص شخیص امیر کبیر است را بازسازی کنیم.

در ادامه جلسه رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز در تذکری به شهرداری تهران، گفت: طبق آیین نامه فعالیت شرکت هایی که اساسنامه آنها به تصویب شورا نرسیده است غیر قانونی می باشد.

وی افزود: در حال حاضر شرکت ارتباطات مشترک شهر شروع به فعالیت کرده بدون آنکه دارای اساسنامه مصوب شورا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز