خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛

تعرفه آب، برق و گاز میادین میوه و تره‌بار تجدیدنظر شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۴۴

برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها پیشنهاد می‌شود، هیات وزیران درباره تعرفه آب و برق و گاز این میادین تجدید نظر کنند تا اجاره غرف افزایش پیدا نکرده و قیمت‌ها در این میادین ثابت بماند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در یک صد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در قالب لایحه‌ای به دولت پیشنهاد کردند؛ هزینه‌های برق، گاز و آب مصرفی میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بر اساس تعرفه اماکن عمومی و خدماتی محاسبه شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا دبیر در جریان بررسی این لایحه با اشاره به اینکه سازمان آب موافقت خود را برای تغییر تعرفه میادین میوه و تره بار اعلام کرده است؛ خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با دوستانمان در شرکت‌های برق و گاز داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که تغییر نحوه محاسبه این تعرفه‌ها از اختیارات دولت است و دوستان قول دادند در موضوع کار‌شناسی به ما در هیات دولت کمک کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه میادین میوه و تره بار تجاری نیستند، بلکه با اهداف خدماتی فعالیت می‌کنند از محاسبه تعرفه آب، برق و گاز میادین به صورت تجاری خبر داد و گفت: این مشکل در مترو نیز وجود دارد اما من درخواست می‌کنم از آنجایی که مذاکرات مربوط به میادین انجام شده دوستان در لایحه‌ای جداگانه موضوع مربوط به مترو را بررسی کنند تا کار پیش برود.

وی ادامه داد: با توجه به عملکرد شهرداری تهران در میادین میوه و تره بار برای ایجاد تعادل قیمت در بازار و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها پیشنهاد می‌شود، هیات وزیران درباره تعرفه آب و برق و گاز این میادین تجدید نظر کنند تا اجاره غرف افزایش پیدا نکرده و قیمت‌ها در این میادین ثابت بماند.

در ادامه این جلسه رحمت الله حافظی پیشنهاد کرد برای تعرفه‌های جدید سقف مصرفی تعیین شود تا با کاهش قیمت‌ها مصرف کنندگان به مصرف بیشتر انرژی تشویق نشوند. وی همچنین با بررسی هزینه برق در حوزه حمل و نقل و مترو و اتوبوسرانی در لایجه جداگانه‌ای موافقت کرد.

احمد دنیامالی از مخالفان این لایحه پیشنهادی بود. وی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم در ارتباط با دولت به این توالی و تکرار برسیم بدون اینکه هماهنگ کرده باشیم. من با کلیات این بحثموافق هستم اما باید بتوانیم این‌ها را در تعامل ببینیم و طوری برخورد کنیم که این پیشنهاد قابل قبول باشد و این شائبه به وجود نیاید که دولت به مشکلات شهری بی‌تفاوت است.

معصومه آباد بررسی تعرفه سامانه حمل و نقل ریلی را از تعرفه میادین میوه و تره بار مهم‌تر دانست و گفت: در سال گذشته شرکت متروی تهران مشکلات عدیده‌ای برای اصلاح تعرفه داشتند ما چندین جلسه با آقای درویش و شرکت برق برگزار کردیم چراکه بدهی‌های مترو به شرکت برق بسیار زیاد بود.

وی ادامه داد: آخرین مصوبه مجلسه پیشنهاد پایین‌ترین تعرفه برای محاسبه برق مترو است اما تعرفه‌ای که الان لحاظ می‌شود ۳۳ درصد بالا‌تر از تعرفه مصارف عمومی است. پیشنهاد می‌کنم هم اصلاح عنوان داشته باشیم و هم این پیشنهاد را در این بخش اضافه کنیم.

طلایی با اشاره به اینکه شورای سوم در رابطه با تعرفه‌های انرژی آب و برق و گاز پیشنهاداتی را به هیات دولت ارائه کرد اما از آن نتیجه‌ای نگرفت؛ خاطر نشان کرد: من با پیشنهاد مجدد مخالفتی ندارم اما پیشنهاد می‌کنم اشاره‌ای به سوابق پیشنهادات هم بشود تا این پیشنهاد هم بی‌تاثیر نماند.

چمران نیز با اشاره به اینکه این پیشنهادات قبلا در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شده و نمایندگان دولت مخالف آن بودند بیان داشت: این را هم در نظر داشته باشید که هیات دولت و نمایندگانشان با این موضوع موافق نیستند و به صرف پیشنهاد کردن مشکل حل نمی‌شود. نمایندگان ما آقایان دوستی؛ سرخو و دکتر تقی‌پور باید این پیشنهاد را به طور مستقیم به دولت منتقل کنند.

انصاری نیز در مخالفت با این پیشنهاد گفت: از آنجایی که این پیشنهاد پذیرفته نمی‌شود، شان شورا پایین می‌آید و بهتر است این پیشنهاد را به تاخیر بیانداریم و در فرصت مناسب آن را ارائه کنیم.

در جمع بندی پیشنهادات مطرح شده علیرضا دبیر در مخالفت با تعیین سقف مصرف گفت: با توجه به اینکه در هر بازار میدان میوه و تره بار تنها یک کنتور وجود دارد و برق تهران برای هر غرفه یک کنتور ارائه نمی‌کند اجازه بدهید سقف تعیین نکنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: ‌ما هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های اجرایی انجام داده‌ایم و اگر وزیر مربوطه موافقت کند می‌توان این قیمت‌ها را کاهش داد.

در پایان این لایحه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز