خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

اجرای انتخابات شورایاری‌ها بر عهده شورای شهر است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۷۷

هنگامی که شورای شهر تهران برگزاری انتخابات را تصویب و فرمانداری آن را از لحاظ قانونی رد کرد، طرح به شورای حل اختلاف منتقل و در نهایت وزارت کشور نیز به صورت مصلحتی رای به انجام این کار داد، بنابراین اجرای انتخابات بر عهده شورا است.

استاندار تهران درباره اینکه چرا تاکنون برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اقدامی صورت نداده است، گفت: ما صرفا مجری قانون هستیم، در قانون صراحتا برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها توسط ما راهکاری ارائه نشده و ما نیز نتوانسته‌ایم این قوانین را پیدا کنیم.

سیدحسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره تصریح کرد: هنگامی که شورای شهر تهران برگزاری انتخابات را تصویب و فرمانداری آن را از لحاظ قانونی رد کرد، طرح به شورای حل اختلاف منتقل و در نهایت وزارت کشور نیز به صورت مصلحتی رای به انجام این کار داد، بنابراین اجرای انتخابات بر عهده شورا است.

وی تاکید کرد: البته ما نیز با وزارت کشور در این خصوص صحبت کردیم و نظر شورای شهر را منتقل کردیم که وزارت کشور نیز به طور مصلحتی انجام این کار را پذیرفت، اما مجددا تاکید می‌کنم که ما نتوانستیم به لحاظ قانونی برای این مسئله مبنایی پیدا کنیم.

دیوار بتنی مابین شورا، شهرداری و استانداری برداشته شده است

استاندار تهران در بخشی دیگر از اظهارات خود در خصوص وضعیت همکاری دولت و شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی، گفت: ارتباط ما با شهرداری بسیار خوب است و جلسات ما با آقای شهردار و معاونین ایشان برگزار می‌شود، خوشبختانه کمیسیون خاص امور کلان شهر تهران و سایر کلان شهرها در وزارت کشور مسائل را به خوبی بررسی می‌کند که این مسئله کمک بسیار مناسبی در این خصوص کرده است.

وی در ادامه افزود: با همکاری بین شورای شهر، شهرداری و استانداری تهران اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفت که نتایج آن به نفع شهروندان خواهد بود.

هاشمی عنوان کرد: در دوره قبل دیواری بتنی مابین شورا، شهرداری و استانداری وجود داشت که خوشبختانه در این دوره این دیوار برداشته شده و رابطه ما بسیار خوب است.

تخریب بیش از ۲۵۰۰ واحد غیر مجاز

استاندار تهران در محوری دیگر از اظهارات خود به بحثاقدامات استانداری تهران در خصوص جلوگیری از تخریب باغ‌ها و درختان به منظور ساخت ‌و سازهای غیر مجاز در شهر تهران اشاره کرد و گفت: طبق آمار، استان تهران رتبه اول را در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز دارد و طی اقدامات صورت گرفته بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد از وقوع این مسئله در استان تهران پیش‌گیری شده است.

وی با اشاره به این مسئله که ما بیش از ۲۵۰۰ واحد غیر مجاز را تخریب کرده‌ایم، گفت: به همه مسئولین مرتبط با این قضیه مانند شهرداری‌ها، منابع طبیعی و محیط زیست، راه و شهرسازی و همه دستگاه‌هایی که وظیفه قانونی دارند، گفته شده که قبل از اینکه این مسئله به وقوع بپیوندد، باید با نظارت‌های خود جلوی آن را بگیرند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: زیرا نهادهای یاد شده به صورت قانونی می‌توانند جلوی اینگونه ساخت و سازها را بگیرند تا نیازی به تخریب نباشد.

وی تصریح کرد: این نهادها حرکت را به خوبی آغاز کرده‌اند و ما شاهد هستیم که در استان تهران به نسبت گذشته آمارها قابل مقایسه نیستند.

هاشمی همچنین درباره اقدامات استانداری تهران در بحثتوسعه کسب و کارهای کوچک، گفت: ما با تمام صنایعی که بتوانند در تهران فعالیت کنند موافق بوده و دولت نیز به آنها برای دریافت تسهیلات کمک می‌کند. از طرف دیگر ۳۸۵ پروژه اقتصادی برای شهر تهران تعریف شده است و کارشناسان ما نیز میزان سرمایه‌گذاری‌های آنها را برآورد کرده‌اند.

استاندار تهران در خصوص ویژگی‌های این طرح‌ها اظهار داشت: خصوصیت این طرح‌ها در این است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در جای جای شهر تهران آنها را پیاده کنند. این سرمایه‌گذاری‌ها عموما در بخش‌هایی نظیر صنایع هایتک یا صنایع با فناوری بالا و نیز صنایع دیگری مانند محصولات غذایی و گردشگری قرار دارند.

هاشمی تاکید کرد: اما با توجه به این مسئله که تنها ۲۰۰ میلیون متر مکعب از ۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب در شهر تهران تصفیه شده و مابقی آن هدر می‌رود، یکی دیگر از اولویت‌های سرمایگذاری‌ها در تهران، بخش فاضلاب و مهار آن است.

وی در ادامه افزود: این مسئله برای شهر تهران که دارای ۲۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی است، امری حیاتی محسوب می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما با خرید این آب‌ها از سرمایه‌گذاران، آن را به کشاورزان تحویل می‌دهیم تا زمین‌های بلااستفاده را زیر کشت ببرند. هرچند که گفتنی است تاکنون سرمایه‌گذاران متعددی برای ورود به این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند اما ما برای ورود سرمایه‌گذاران بیشتر نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز