خبرگزاری کار ایران

مسجد جامعی:

قطعا انتخابات شورایاری‌ها برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۱۵

چون انتخابات شورایاری‌ها در سه دوره گذشته برگزار شده، می‌توان با استناد به این موضوع دوباره انتخابات برگزار کرد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که انتخابات شورایاری‌ها قطعا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ احمد مسجد جامعی در تذکر پیش از دستور خود در حلسه علنی امروز شورای شهر با بیان اینکه نمی‌خواستیم؛ شورایاری‌ها تبدیل به بروکراسی اداری شود، گفت: نهادهای مدنی باید سبک و مردم پایه باشند و وجود شورایاری‌ها تجربه خوبی در این خصوص بود.

وی تاکید کرد: قطعا انتخابات شورایاری‌ها برگزار خواهد شد و امیدوارم شورایاران گذشته که تجربه زیادی کسب کرده‌اند، در این دوره نیز ثبت نام کنند. همچنین امیدوارم شورایاران از اقشار مختلف در این انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور اعلام کرده، اجرای این انتخابات با شهرداری و نظارت با شورای شهر است، گفت: ما از اول به دنبال این موضوع که اجرا با شهرداری و نظارت با شورای شهر باشد، بودیم.

وی افزود: در حال حاضر هیات نظارت ۹ نفره مشخص شده و امیدواریم انتخابات به صورت باشکوه انجام شود و شورای شهر هم حامی شورایاری‌ها خواهد بود.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه در قانون اساسی تنها به دو انتخابات اشاره شده است که یکی از آن انتخابات مجلس است و تاریخ آن مشخص شده است، گفت: اما انتخابات مجلس خبرگان و شوراها که از ۴ سال به ۶ سال افزایش یافته در قانون اساسی نیامده است.

وی با اشاره به بند ۷ ماده ۷۱ قانون شوراها گفت: چون انتخابات شورایاری‌ها در سه دوره گذشته برگزار شده، می‌توان با استناد به این موضوع دوباره انتخابات برگزار کرد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نامه وزیر کشور به معنای لغو انتخابات نیست و انتخابات به قوت خود باقی است.

در ادامه احمد دنیامالی با ابراز نگرانی از طولانی شدن روند انتخابات شورایاری‌ها گفت: تا ۸ اسفند زمانی باقی نمانده اما هنوز درگیر مسائل مجری و ناظر هستیم که باید زودتر در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی خاطر نشان کرد: کاری که در این مرحله انجام می‌شود با استفاده از تجارب دوره‌های گذشته به مراتب عملیاتی‌تر است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز