خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تصویب شد؛

اخذ عوارض از مهاجرین خارجی مقیم شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۳۲

در یکصد و بیست هشتمین جلسه شورا طرح اخذ عوارض از مهاجرین مقیم شهر تهران که یک فوریت آن در جلسه پیشین به تصویب رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت و با درج اصلاحاتی با رای آکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

در یکصد و بیست هشتمین جلسه شورا طرح اخذ عوارض از مهاجرین مقیم شهر تهران و میزان نرخ روزانه طرح ترافیک جانبازان شهرستانی که مجبورند درمحدوده طرح ترافیک تهران تردد داشته باشند تصویب شد.

به گزارش ایلنا؛ در یکصد و بیست هشتمین جلسه شورا طرح اخذ عوارض از مهاجرین مقیم شهر تهران که یک فوریت آن در جلسه پیشین به تصویب رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت و با درج اصلاحاتی با رای آکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

در ماده واحده متن پیشنهادی عنوان شده است که به استناد تبصره یکم ذیل ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده و در اجرای تصمیمات اخذ شده در هشتمین اجلاسیه عمومی شورای عالی استان های کشور به شهرداری تهران اجازه داده می شود از ابتدای سال ۱۳۹۴نسبت به اخذ عوارض از مهاجرین خارجی مقیم تهران به ازای هر نفر مبلغ یک میلیون ریال سالانه دریافت و با منظور نمودن ردیف درآمدی تحت این عنوان وصول و به حساب درآمد های عمومی شهرداری تهران واریز نماید.

در این مصوبه همچنین قید شد که این مبلغ هنگام دریافت یا تمدید کارت اقامت اخذ شود.

در ادامه این جلسه همچنین اعضای شورا به طرح دوفوریتی مبنی بر تعیین نرخ ورودیه مجوز روزانه به محدوده طرح ترافیک تهران برای جانبازان شهرستانی رای دادند.

مهدی چمران با اشاره به این طرح دوفوریتی گفت: با توجه به اینکه برخی جانبازان عزیز مقیم شهرستان ها نیاز دارند که به مراکز درمانی که در محدوده طرح ترافیک شهر تهران واقع شده است مراجعه کنند ضروری است تسهیلاتی برای ورود این عزیزان به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد دریافت مبلغ ۵۰ هزار ریال بابت اخذ مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک برای این عزیزان منظور و در لایحه تعیین نرخ مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک افزوده می شود.

این پیشنهاد که در قالب طرح دو فوریتی بیان شد با اکثریت رای موافق اعضا به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز