خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حق و حقوق پرسنل شهرداری به درستی رعایت نمی‌شود / گله‌مندی‌های زیادی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۸۵

گله‌مندی‌های زیادی به دلیل بالا بودن تراکم در برخی از مناطق، ساخت‌وساز‌ ساختمان‌های مرتفعی که ایجاد مزاحمت کرده و مسائلی از این قبیل وجود دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه حق و حقوق پرسنل شهرداری به درستی رعایت نمی‌شود، گفت: میزان حقوق و دستمزدی که به موجب احکام به پرسنل شهرداری پرداخت می‌شود، در مقایسه با سایر کارکنان در بخش‌های مختلف خیلی کمتر است و این مسئله باید حل و فصل شود.

هوشنگ خندان‌دل درباره سرنوشت بازنگری مجموعه مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌های کشور به خبرنگار ایلنا گفت: در این باره مقرراتی تنظیم و به دولت ارائه شده است که در انتظار نظر دولت در این زمینه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که با بازنگری این مجموعه قوانین چه تغییراتی را شاهد خواهیم بود، گفت: شاهد تراکم زیادی در نیروی انسانی شهرداری‌ها هستیم که باید جلوی این روند گرفته شود.

خندان‌دل گفت: این موضوع سبب می‌شود که حق و حقوق پرسنل شهرداری نیز به درستی رعایت نشود. بطوریکه میزان حقوق و دستمزدی که به موجب احکام به پرسنل شهرداری پرداخت می‌شود، در مقایسه با سایر کارکنان در بخش‌های مختلف خیلی کمتر است و این مسئله باید حل و فصل شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه بعد از تصویب این قانون روند ورود نیروی انسانی به شهرداری‌ها اصلاح خواهد شد، افزود: باید بپذیریم که شهرداری‌ها دستگاه‌های تخصصی هستند که هر روز در امور تخصصی مداخله بیشتری خواهند داشت.

وی گفت: آموزش نیروی انسانی، ساختار سازمانی شهرداری‌ها و موضوعاتی از این قبیل، باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد که در این قانون به آن توجه شده است.

خندان‌دل همچنین درباره سرنوشت لایحه مدیریت شهری نیز گفت: این لایحه تدوین شده است و در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: به موجب این لایحه، مجموعه وسیع‌تری از اموری که در دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود، به شهرداری‌ها واگذار خواهد شد.

وی گفت: نظام اداره شهر‌ها باید به گونه‌ای باشد که هم‌افزایی ایجاد کند، این موضوعات در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

خندان‌دل همچنین درباره تدوین لایحه درآمدهای پایدار شهری گفت: خدمات پایدار در شهرداری‌ها به شکل عجیبی با مساله مالی شهرداری‌ها در ارتباط است.

وی افزود: موضوع مالی مدیریت شهری در سال‌های اخیر چارچوب خوبی نداشته است. به طوری که هم اکنون بین ۶۵ تا ۷۰ درصد درآمد شهرداری‌ها وابسته به ساخت و ساز است.

خندان‌دل با اشاره به اینکه پیامد‌های ناشی از این رویکرد را در زندگی شهری مشاهده می‌کنیم، گفت: گله‌مندی‌های زیادی به دلیل بالا بودن تراکم در برخی از مناطق، ساخت و ساز‌ ساختمان‌های مرتفعی که ایجاد مزاحمت کرده و مسائلی از این قبیل وجود دارد.

وی افزود: برای کاهش این مسائل باید روش‌هایی برای کسب درآمد شهر‌ها و کم شدن این گونه نگرانی‌ها در نظر بگیریم که در لایحه درآمد پایدار به آن اشاره شده است.

خندان‌دل گفت: در مقابل کاهش سهم درآمد شهرداری‌ها از ساخت‌وساز‌ها در لایحه مذکور به موضوعاتی چون عوارض شهر‌سازی و شهرنشینی، مشارکت شهروندان در اداره امور و همچنین افزایش منبع درآمد شهرداری‌ها از محل مالیات و عوارض عمومی توجه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز