خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی مطرح کرد:

دل به کار ندهیم مردم تغییرات را حس نمی‌‌‌کنند/بدنه مدیریتی شهرداری باید تعدیل شود/۱۲ سال هزینه‌های زیادی در مناسبت‌های مذهبی شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۴۲۷

رییس شورای‌شهر تهران تاکید کرد: در بررسی‌‌‌‌هایی که ما اخیرا انجام دادیم، مشخص شد برای ۲۶ هزار پرونده تخلف از سال ۹۵ تا ۹۶ در این کمیسیون رای صادر شده و مطالبات آن هنوز دریافت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی عصر امروز در دومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران از مدیران شهراری درخواست کرد که به کارها سرعت ببخشند و با یادآوری شرایط مالی و اقدامات کمیسیون‌‌‌‌های مختلف شورای شهر، به اقدامات کمیسیون ماده ۱۰۰ (تخلفات ساخت و ساز) اشاره کرد و گفت: در بررسی‌‌‌‌هایی که ما اخیرا انجام دادیم، مشخص شد برای ۲۶ هزار پرونده تخلف از سال ۹۵ تا ۹۶ در این کمیسیون رای صادر شده و مطالبات آن هنوز دریافت نشده است. 

درآمد رای برای پنج میلیون متر مربع در تهران وصول نشده است

وی خطاب به افشانی اظهار داشت: برای حدود پنج میلیون متر مربع در تهران توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم صادر شده، بدون آن‌که درآمد آن وصول شده باشد. این درآمد نجومی است و اگر فقط بتوانیم ۲۰ درصد از این پرونده احصا کنیم درآمد کلانی نصیب شهرداری می‌‌‌‌شود. فقط کافی است تخلفات چند پروژه بزرگ را که حکمشان در کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده دریافت کنیم.

رییس شورای‌شهر با اشاره به اقدامات کمیسیون حقوقی و نظارت تصریح کرد: این کمیسیون در بحث فساد و تخلف فعال است اما تاکنون پرونده‌‌‌هایی که مطرح شده به نتیجه نرسیده و هیچ اتفاقی نیفتاده است. باید دور از هیاهو او پرونده‌‌‌‌ها را با مقامات ارشد مشورت کرده و نتایج را به مردم اطلاع دهیم. 

تغییر ساختار و کم کردن پرسنل جزو اقدامات اساسی است

هاشمی با بیان اینکه مردم کارهای انجام شده را حس نمی‌‌‌‌‌کنند، خاطرنشان کرد: ۴۷ تقاطع هم‌سطح در سطح تهران به صورت نیمه‌‌‌‌کاره وجود دارد که پنجاه تا نود درصد پیشرفت داشتند، تمام کردن‌شان کاری ندارد. باید به کارها سرعت داده و دل به کار دهیم.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار و کم کردن پرسنل جزو اقدامات اساسی است که باید در شهرداری انجام شود، ابراز داشت: هنوز در این زمینه شاهد نتیجه نبوده‌‌‌‌ایم در حالی که شورا به خصوص آقای رسولی مدام دنبال این مساله هستند. شورا باید نقش خود را در شهرداری حفظ کند. مدام درباره درآمد پایدار و اهمیت آن صحبت می‌‌‌کنیم اما هنوز هیچ طرح و لایحه‌‌‌‌ای در این خصوص برای دولت فرستاده نشده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کارهای ورود خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران و اسپانیا را آقای حق‌شناس کردند اما تشکرش را یکسری دیگر بردند. 

وی ادامه داد: باید چابک‌سازی کنیم. نباید فقط تعدیل از پایین باشد. بدنه مدیریتی شهرداری فربه است و ۱۰۰۰ مدیر داریم. تعدیل باید در راستای چابک‌سازی از بالا و پایین باشد. شهرداری ۹ تا ۱۰ معاون دارد اما کارش با چهار- پنج معاونت نیز راه می‌افتد.

رئیس شورای‌شهر با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های عمرانی ۵۱ کیلومتر اتوبان در حال ساخت است که بسیاری از آنها پیشرفت بالای ۷۰ درصد دارند، گفت: تامین اعتبار و اتمام پروژه‌ها کار سختی نیست و می‌شود با برنامه‌ریزی این مهم را انجام داد. در حوزه محیط زیست نیز همگان به نظام معیوب کاملا مشهود است. در حوزه حیوانات موذی که می‌گویند مبارزه کم شده و کاری در این خصوص صورت نمی‌گیرد درحالیکه ما به پیمانکار پول می‌دهیم اما یا نتیجه به‌صورت مطلوب نیست یا تبلیغات کم است. ۲۷۰۰ میلیارد تومان پول بابت کارهای خدمات شهری در نظر گرفته‌ایم که در بودجه مصوب شد.

هاشمی با اشاره به وضعیت حمل‌ونقلی پایتخت گفت: چهار - پنج هزار اتوبوس باید به شهرداری تزریق شود و خوشبختانه داخل کشور نیز ساخته می‌شوند و تحریم بر آنها نیز اثرگذار نیست. در حالیکه مترو و نوسازی اتوبوس معطل مانده، برخی سخن از نصب تراموا می‌زنند. چطور می‌توانیم تراموا داشته باشیم در حالیکه متروی ما روی هوا مانده است؟

وی با بیان اینکه در راستای صیانت از فرهنگ دینی و ملی ایده‌های خوبی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطرح شده، گفت:‌ حالا ۱۲ سال مناسبت‌های مذهبی زیادی برگزار شده و هزینه‌های زیادی شده اما کمیسیون فرهنگی با دیدی روشنفکرانه به فرهنگ دینی و ملی توجه دارد و می‌خواهد این مراسم را جذاب‌تر برگزار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز