خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس ارشد اقتصادی در گفتگو با ایلنا:

سهام عدالت شرکت های دولتی و منابع بیت المال را نابود کرد / مانند زنگنه، بدهکاران را معرفی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۴۳

دولت روحانی بایداعلام کندکه چرا شرکتهایی نظیر شرکت سهامی فرش ایران هنوز دولتی است و از زیر مجموعه های وزارت صنعت معدن تجارت به حساب می آید اما شرکت فولاد مبارکه واگذار شده است؟

یک کارشناس ارشد اقتصادی گفت: دولت روحانی در بحثواگذاری های دولت احمدی نژاد موفق عمل نکرده است.

مهدی پازوکی، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا دولت یازدهم در بحث واگذاری های دولت احمدی نژاد موفق عمل کرده یا خیر اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از مدیران میانی دولت احمدی نژاد همچنان در راس امور دولت یازدهم هستند و قدرت بیشتری نسبت به اصلاح طلبان در دولت کنونی پیدا کرده اند دولت روحانی نتوانسته است عملکرد دولت احمدی نژاد را چندان زیر سوال ببرد.

وی با اشاره به سهام عدالت نیز افزود: سهام عدالت چیزی جز نابودی شرکتهای دولتی و منابع بیت المال نبوده است و تنها سود سهام عدالت در خرداد ماه سال ۸۸ و یک هفته مانده به انتخابات توزیع شد و ازاین تاریخ به بعد هیچ سودی توزیع نشده است.

پازوکی خاطر نشان کرد: در صورتی که دادگاه و محکمه ای باشد بایدتمامی افرادی که در این قضیه فعالیت داشتند محاکمه شوند.

وی با بیان این پرسش که چرا شرکتهای خصولتی به وجود آمد، گفت: این نوع شرکت ها در جایی که می خواهند از امکانات دولتی استفاده می کنند و درجایی که به نفع شان نیست عنوان خصوصی را به یدک می کشند این درحالی است که عنوان خصولتی نه قبل از انقلاب بوده ونه پس از آن جایگاهی در اقتصادکشور داشته است.

پازوکی گفت: باید موانع خصوصی سازی در ایران مورد بررسی قرار گیردکه به اعتقاد بنده مهمترین مانع آن فضای کسب وکار است که دولت باید آن را برای بخش خصوصی مهیا کند درهمه دنیا ایجاد امنیت وظیفه عمومی دولتهاست و اگر ما به دنبال سرمایه گذار خارجی نظیر کره، ترکیه وآسیای شرقی هستیم وظیفه اصلی دولت ایجاد امنیت است.

وی افزود: دولت روحانی بایداعلام کند که چرا شرکتهایی نظیر شرکت سهامی فرش ایران هنوز دولتی است و از زیر مجموعه های وزارت صنعت معدن تجارت به حساب می آید اما شرکت فولاد مبارکه واگذار شده است؟

این کارشناس اقتصادی با اشاره به بی انضباطی در واگذاری های دولت، گفت: تازمانی که نهاد بازار وبخش خصوصی با استفاده از تجارب دنیا و دستاوردهای بین المللی شکل نگیرد اقتصاد ایران دست به گربیان این مشکلات خواهد بود.

وی گفت: به اعتقاد بنده زمان آن فرارسیده تا مفسدان اقتصادی ایران و افرادی که باعثنابودی اموال عمومی شدند معرفی شوند وهمانند بابک زنجانی ها که از سوی زنگنه وزیر نفت فعلی معرفی شد سایرین نیز معرفی شوند و به اعتقاد بنده باید به وزیر نفت مدالی از طلا داد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: خصوصی سازی باید به صورت شفاف اعلام کند که این اموال درزمان دولت گذشته به کجا و به چه قیمتی داده شده است.

پازوکی در پاسخ به این پرسش که آیاسازمان برنامه و بودجه تا یک ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد نیز گفت: بعید می دانم تا یک ماه آینده احیاء شود، تنها یک سازمان فراجناحی و فرابخشی که مسئول توسعه کشور است می تواند اقتصاد ایران را مدیریت کند اما متاسفانه عزمی جدی برای احیای این سازمان وجود ندارد و تنها مسئولین زمانهای متخلفی رابرای آغاز به کار آن اعلام می کنند اما در عمل خبری نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز