خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های دولت برای رونق صادرات به بازار عراق

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۷۳

مرکز آموزش بازرگانی وابسته به مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت میزبان همایشی با شرکت مشاور معاون اول رئیس جمهور و جمعی از تجار و متخصصان ایرانی در محل سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی بود.

از جمله مزیتهای این همایش علاوه بر شرکت حداکثری فعالان اقتصادی بخش‌های دولتی و غیردولتی اجرای پنل پرسش و پاسخ با حضور متوالیان تجارت با کشور عراق بود.

به گزارش ایلنا، در این همایش عنوان گردید، موازنه تجاری ایران و عراق در چهار ماهه اول سال ۹۳،۱ میلیون و ۳۸۷ هزار دلار رسیده و حجم مبادلات دو کشور در این مدت ۱ میلیون و ۴۱۳ هزار دلار بوده است. ارزش صادرات ایران به عراق در این مدت نیز به رقم ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسیده است و ارزش صادرات ۱۳ میلیون دلار بوده است.

مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی از سخنرانان این همایش طی سخنانی با اشاره به رویکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بستر سازی لازم برای توسعه صادرات غیرنفتی گفت: جهت گیری مؤسسات مطالعات و پژوهشهای بازرگانی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و رویدادهای علمی و در حوزه مرکز آموزش بازرگانی مأموریت داریم، نسبت به تهیه و ارائه کارگاه‌ها و همایش‌های کاربردی اقدام نمائیم.

عباس خالقی تبار گفت: در این راستا مرکز آموزش بازرگانی در نظر دارد سلسله همایش‌های کاربردی تجارت با بازارهای هدف را برگزار کند که در این همایش ها از پتانسیل مسئولین تجاری، رایزنان بازرگانی، رؤسای اتاق‌های بازرگانی و خبرگان این حوزه استفاده می‌شود.

وی افزود این مرکز در نظر دارد با توجه به تحولات اخیر منطقه‌ای همایش بعدی را با عنوان تجارت کاربردی با بازار روسیه در مهر ماه برگزار کند.

رستم قاسمی مشاور معاون اول رئیس جمهور نیز طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: در روزهای اخیر دولت عراق تلاش کرده تا با صدور مصوبات و تشویق بازرگانان و تجار ایرانی راه را برای حضور در بازار عراق هموار کند و در گام اول این کشور برخی از ضوابط ورود کالا از ایران را برداشته است.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی عراق و مسدود بودن مبادی ورودی کالا از اردن و ترکیه، هیأت وزیران این کشور برخی از ضوابط ورود کالا از ایران را برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز