خبرگزاری کار ایران

حمایت استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس از «کمپین آری به تولید ملی»

با رونق تولید داخلی فساد و فقر از جامعه رخت بر می بندد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۳۶

تولید ملی یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی کشور است، در واقع توانمندی هر کشور را به میزان رفاه هر جامعه با تولید ملی و درآمد سرانه می سنجند.

یک کارشناس مسائل اقتصادی ثروتمندی جامعه را در گرو رونق تولید ملی دانست و گفت: دولت باید از وابستگی به نفت خودش را رها کند و بتواند در زمینه رشد بخش های اقتصادی در راستای چشم انداز بیست ساله به توفیقات لازم دست پیدا کند.

علی قنبری، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن حمایت از " کمپین آری به تولید ملی "، گفت: تولید ملی یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی کشور است، در واقع توانمندی هر کشور را به میزان رفاه هر جامعه با تولید ملی و درآمد سرانه می سنجند.

وی در ادامه مطرح کرد: اگر تولید ملی افزایش یابد و درآمد ملی رشد پیدا کند، در واقع درآمد تک تک افراد رشد خواهد یافت و سبب ثروتمندی جامعه می شود، اشتغال رونق پیدا می کند و مردم از وضعیت بیکاری رها می شوند و در نهایت رفاه اجتماعی بالا می رود و مشکلات و گرفتاری های جامعه به حداقل می رسد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: با رونق یافتن تولید ملی مفاسد اجتماعی، اقتصادی و گرفتاری های ناشی از فقر از جامعه رخت می بندد، وقتی مردم فقیر باشند، فقر و کفر و هلاکت بر جامعه حاکم می شود.

قنبری خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم همراهی گسترده با مشارکت عموم مردم ایجاد کنیم که سبب بالا رفتن رشد و رونق و بالا رفتن تولید ملی می شود.

وی ضمن بیان اینکه دولت باید برنامه منسجمی را فراهم کند، اظهار داشت: دولت باید موجبات افزایش سرمایه گذاری و تولید ملی را فراهم کند و فضای کسب و کار و بستری مناسب برای رقابت ایجاد کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: توجه به بخش خصوصی و تقویت بخش های تولیدی هم در صنعت و هم خدمات باید در برنامه های دولت گنجانده شود و نهایتا اینکه دولت از وابستگی به نفت خودش را رها کند و بتواند در زمینه رشد بخش های اقتصادی در راستای چشم انداز بیست ساله به توفیقات لازم دست پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز