خبرگزاری کار ایران

معاون امور معادن وزارت صنعت:

طرح‌های جدید فولادی بازنگری می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۶۹۱

اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشویق سرمایه گذاران به ورود در تولید کنسانتره و گندله است.

سرقینی گفت: به زودی با تشکیل کمیته کارشناسی مرکب از بخش خصوصی و تشکل‌های معدنی صاحب نظر، به ارزیابی مجدد برخی از طرح‌های فولادی خواهیم پرداخت.

به گزارش ایلنا، جعفر سرقینی افزود: تعدادی از طرحهای فولادی بدون مطالعه فنی و کارشناسی از لحاظ آمایش سرزمین، مقیاس و موقعیت جغرافیایی در مناطقی مطرح شده اند.

وی افزود: این طرح ها زیر ساختهای لازم صنعت فولاد نظیر آب، برق، گاز، جاده، سیستم حمل ونقل و غیره را ندارند و ضرورت دارد در مورد آنها بررسی بیشتری به عمل آید.

سرقینی تاکید کرد: با توجه به این مشکلات مقرر شد با تشکیل کمیته ای فنی و تخصصی این طرح ها دوباره مورد بررسی وارزیابی قرار گیرند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی با اشاره به کمبود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندله برای واحدهای فولادی در سال جاری؛ گفت: اگر امکان خرید گندله از خارج نیز فراهم شود زیر ساخت های موجود در بنادر و نیز سایر زیر ساخت ها اجازه چنین وارداتی را به ما نخواهد داد.

وی گفت: اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشویق سرمایه گذاران به ورود در تولید کنسانتره و گندله است.

سرقینی افزود: به همین دلیل، پیشنهاد وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن خام را ارایه کرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز