خبرگزاری کار ایران

دبیر کمپین آری به تولید ملی:

با آری به تولید ملی مانع ریزش شغل ها شویم / باید به جایی برسیم که تولیدکنندگان قهرمانان ما باشند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۰۴

همه می دانیم که برخی از کالاهای داخلی توانایی رقابتی اندکی دارند، اما نباید این نکته را فراموش کرد که چنانچه می خواهیم بیکاری جوانان از میان برود باید مسئولانه تر به تولیدات داخل بنگریم.

دبیر کمپین آری به تولید ملی با بیان اینکه هرگز نمی توان از تولیدکنندگان بدون اطمینان دادن به آینده شان انتظار کارهای بزرگ داشت، از مردم درخواست کرد تا با لبخند به تولید ملی دولت و تولیدکنندگان را در مسیر اشتغالزایی همراهی کنند.

مصطفی حسنی، دبیر کمپین آری به تولید ملی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه می دانیم که مسیر سختی را برای نهادینه کردن توجه به تولیدات داخل در پیش داریم، رویای شیرین آبادانی وطن را موجب آسان شدن سختی های مسیر دانست و اظهار کرد: از آنجایی که امید ونیاز مبرم تولید کنندگان وجود امنیت روانی است، مردم می توانند با لبخند به تولیدات داخلی ریسک پذیری تولید کنندگان را بالا ببرند.

وی با اشارهبه پیشنهادهای صادقانه ای که تا کنون کمپین آری به تولید ملی از جانب اقشار مختلف مانند هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان دریافت کرده است، گفت: پس ازدیدار با تولید کنندگان و جلسه ای که با حضور مدیران اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، دریافتیم تمام دلسوزان متوجه اهمیت کمپین آری به تولید ملی هستند و این سبب شد ما امیدوارانه تر به مسیر خود ادامه دهیم.

دبیر کمپین آری به تولید ملی و طراح نماد کلید در ستاد حسن روحانی، ضمن تاکید بر وجود رابطه مستقیم میان ایجاد خلاقیت در تولید با توجه مردم به محصولات تولید داخل و بیان اینکه مردم می توانند موجبات دلگرمی تولید کنندگان را فراهم کنند، افزود: همه می دانیم که برخی از کالاهای داخلی توانایی رقابتی اندکی دارند، اما نباید این نکته را فراموش کرد که چنانچه می خواهیم بیکاری جوانان از میان برود باید مسئولانه تر به تولیدات داخل بنگریم.

وی در بخش دیگری از گفته های خود تصریح کرد: کمپین آری به تولید ملی حتی از بدست آوردن نتیجه های کوچک هم خوشنود و رضایتمند است، چرا که برداشتن این گام های نخستین برای نیل به هدف غایی بهبود زندگی مردم و ساختن ایرانی آبادتر و شادتر، برداشته می شود.

طراح نماد کلید در ستاد حسن روحانی در خصوص مسئولیت های دولت در خصوص رونق دادن به تولید داخل خاطر نشان کرد: دولت همچنان که تا کنون تصمیماتی و گام های موثری در این زمینه برداشته، می تواند با سیاست گذاری به صورت کلان، بهبود محیط کسب و کار، اخذ تصمیمات مربوط به صادرات و گمرک و تسریع در تصمیم گیری و عمل مقتضی از اشتغال زایی صیانت کند.

حسنی در ادامه با تاکید بر لزوم تغییر نگاه به تولید کنندگان گفت: باید به جایی برسیم که از نظر مردم تولیدکنندگان و ایجاد کنندگان شغل قهرمان محسوب شوند نه آنگونه که به عنوان مثال در برخی فیلم ها و سریال ها دیده می شود که صاحبان صنایع وکارخانه داران را جزو اقشار دارای حاشیه جلوه می دهند.

دبیر کمپین آری به تولید ملی اضافه کرد: خوشنودیم که بوی بهبود به مشام می رسد و دولت علی رغم همه سختی ها با شیب ملایم به سوی آینده ای بهتر حرکت می کند، از گفتار ها عمل نشده کم شده است و قول های با پشتوانه بیشتر شده است.

وی آری به تولید ملی را ضرورت خروج از رکود ارزیابی کرد و با بیان اینکه برای خروج از رکود نیازمند حرکت و جهش هستیم تا پس از شکسته شدن این تابو بتوانیم با دست خود فرصت های طلایی ایجاد کنیم، از مردم درخواست کرد: بیاییم با آری به تولید ملی و خرید تولید داخلی و توجه به تولید کنندگان مانع از ریزش شغل های ایجاد شده شویم.

حسنی با اشاره به اینکه انباشتگی نیروی کار در سالهای گذشته کار را برای دولت جدید مشکل کرده است، تاکید کرد: مردم نیز برای کمک به رونق اقتصادی باید سهمی داشته باشند و آن لبخند به تولید ملی است. ما باید اقتصاد را با دستان خودمان به سمت بلندی ها سوق دهیم و مردمی باشیم که به کسانی که دغدغه ایجاد شغل دارند اطمینان ببخشیم و پرانتزی در ذهن خود برای این افراد باز کنیم تا با خرید کالای داخلی باران رحمت رونق اقتصادی ببارد.

طراح نماد کلید در ستاد حسن روحانیافزود: امروز که دولت خود به این نتیجه رسیده که باید از طریق رونق تولید ملی اشتغال زایی کند، مردم نیز می توانند با استقبال از کالای داخلی این مسیر را هموارتر کنند. هرگز نمی توانیم از تولیدکنندگان خود انتظار کارهای بزرگ داشته باشیم در حالی که آنها به آینده خود اطمینان ندارند و یا ناامید هستند و این واقعیتی است که در حال حاضر به چشم می خورد.

دبیر این کمپین با اشاره به نقش مهم مصرف کنندگان اضافه کرد: اکنون که دولت برای ایجاد اشتغال وارد میدان شده است و از سرمایه گذاراران و تولیدکنندگان حمایت کرده به نطر می رسد ریسکی که مردم می کنند از همه کمتر است، چرا که تنها می خواهند محصول داخلی خود را انتخاب و استفاده کنند.

وی گفت: هرچند برخی از محصولات ما رقابت پذیر نیستند اما چاره ای جز آغاز این مسیر نداریم همچنانکه کشورهایی مانند کره جنوبی، مالزی، ترکیه و… نیز کار خود را از این نقطه شروع کرده اند.

حسنی همچنین از اصناف و اتحادیه های مرتبط با امر تولید درخواست کرد تا با حمایت از کمپین آری به تولید ملی به رونق اقتصاد کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه مهمتربن سرمایه تولید کننده ها امید می باشد، گفت: باید امید و امنیت در سرمایه گذاری به تولیدکنندگان باز گردانده شود چرا که وقتی تولید کنندگان پس از زحمات فراوان محصولی را به بازار عرضه می کنند و مشاهده می کنند مردم به آسانی از کنار آن عبور می کنند و به کالای خارجی لبخند میزنند بی تردید دیگر شوقی برای ادامه تولید ندارند.

دبیر کمپین آری به تولید ملی در پایان یادآور شد: وقت آن رسیده ما نیز صبورانه تر به مزیت های تولیدی خود بنگریم و با تولید کننده های داخلی به خاطر آینده کشورمان نامهربانی نکنیم و اکنونزمان آن فرا رسیده تا به تولیدات هموطنان خودبرای توسعه تولید به گونه ای دیگر بنگریم تا از این طریق برای فرزندان همین کشور اشتغال ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز