خبرگزاری کار ایران

رئیس ایمیدرو؛

پیشنهادهای ایمیدرو در سه بند از بسته خروج از رکود گنجانده خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۴۶

ارایه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار، ‌ تخصیص ۶۵درصد از درآمدهای حاصل از بهره مالکانه، پرداخت مستمر حق انتفاع از معادن و تخصیص حداقل ۷۰ درصد از منابع مالی پیش بینی شده در بودجه سال جاری بخشی از پیشنهادهای ایمیدرو به دولت است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو از ارائه ۷ پیشنهاد این سازمان به کمیسیون اقتصادی دولت در جهت رونق بخش معدن و فعال شدن ظرفیت‌های موجود در این بخش خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، مهدی کرباسیان اظهار داشت: به دنبال دستور رئیس جمهور برای بررسی توانمندی بخش معدن برای خروج از رکود، ‌ ایمیدرو ۷ پیشنهاد در قالب راهکارهای این بخش برای ایجاد رونق اقتصادی ارایه کرد که با تصویب در هیأت دولت برای بررسی به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شد.

وی با اشاره به گزارشی که حدود دو هفته پیش درباره ظرفیت های بخش معدن در جلسه هیات دولت ارایه شد، گفت: ‌ در آن جلسه به دستور رئیس جمهور مقرر شد پیشنهادهای این سازمان به صورت خارج از نوبت و در نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و بررسی شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با یادآوری اینکه طبق آن تصمیم، پیشنهادهای ایمیدرو در سه بند از بسته خروج از رکود گنجانده خواهد شد، گفت: ‌ با توجه به نظر مساعد دولت در تصویب کلیات راهکارهای پیشنهادی این سازمان به کمیسیون اقتصادی دولت رفت که هم اکنون در دست بررسی است.

وی با تأکید بر اینکه پیشنهادهای ایمیدرو بر مبنای توانمندی‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی طراحی شده است، تصریح کرد: ‌ارایه تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار، ‌ تخصیص ۶۵درصد از درآمدهای حاصل از بهره مالکانه، پرداخت مستمر حق انتفاع از معادن و تخصیص حداقل ۷۰ درصد از منابع مالی پیش بینی شده در بودجه سال جاری بخشی از پیشنهادهای ایمیدرو به دولت است.

کرباسیان به حمایت دولت از سازمان های توسعه ای اشاره کرد و ادامه داد: ارایه مجوز برای تامین سرمایه طرح های توسعه ای، ‌ پرداخت هزینه زیرساخت های معدنی از محل حقوق دولتی معادن و تخصیص ۷۰درصد از منابع فروش شرکت ها برای اجرای طرح های ایمیدرو، بخش دیگری از پیشنهادهای این سازمان را شامل می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، پیشنهاد دیگر ایمیدرو را تقویت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام کرد و افزود: ‌ افزایش سرمایه این صندوق گام اساسی برای حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاری‌ها و پوشش خطرپذیری در این بخش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز