خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه انجمن قطعه‌سازان خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

تنها ۲۰ درصد از ال ۹۰ ساخت داخل است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۶۴

بیش از ۶۰ درصد از بازار لوازم یدکی خودرو از اقلام وارداتی است خودروهایی نظیر ال ۹۰ که آقایان مدعی‌اند ساخت داخل است تنها ۲۰ درصد از قطعات آن ساخت داخل بوده و مابقی آن از کشورهای چین، تایوان و ترکیه وارد می‌شود.

عضو هیات رییسه انجمن قطعه‌سازان خودرو گفت: تنها ۲۰ درصد از ال ۹۰ ساخت داخل است و مابقی از خارج کشور وارد می‌شود.

محمود نجفی، عضو هیات رییسه انجمن قطعه‌سازان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت نابسامان قطعه سازان، اظهار داشت: سوال بنده این است که چرا مجلس، شورای رقابت و دولت به جای حمایت از تولید داخل شرایط را برای واردات خودرو هموار کرده‌ است و به نوعی تولیدکنندگان را با چوب می‌زنند.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد از بازار لوازم یدکی خودرو از اقلام وارداتی است خودروهایی نظیر ال ۹۰ که آقایان مدعی‌اند ساخت داخل است تنها ۲۰ درصد از قطعات آن ساخت داخل بوده و مابقی آن از کشورهای چین، تایوان و ترکیه وارد می‌شود.

این عضو انجمن قطعه سازان با بیان اینکه طی چند سال گذشته فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی۱ متوقف شد، افزود: این تعطیلی‌ها نیز همچنان در دولت یازدهم ادامه دارد و اتفاق خاصی در زمینه احیای مجدد واحدها نیفتاده است.

نجفی با اشاره به انتخابات انجمن قطعه‌سازان، گفت: هیات مدیره این انجمن انتخاب شده‌اند و در انتظار تایید وزارت کار هستیم تا این انجمن سر و سامان گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز