خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کانون زنان بازرگان ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

بالابردن انگیزه و اعتماد به‌نفس بانوان در ایجاد کسب و کار؛ مهم‌ترین اولویت

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۹۳

دغدغه‌ها و باورهای غلط اجتماعی، مبنی بر عدم مشارکت مطلوب و حداکثری بانوان در چرخه فعالیت‌های اقتصادی کشور می‌بایست شناسایی و مرتفع شود.

دغدغه‌ها و باورهای غلط اجتماعی، مبنی بر عدم مشارکت مطلوب و حداکثری بانوان در چرخه فعالیت‌های اقتصادی کشور می‌بایست شناسایی و مرتفع شود.

مهین بوالحسنی با بیان این مطلب در خصوص چگونگی انگیزه تشکیل کانون زنان بازرگان ایران به خبرنگار ایلنا در کرج گفت: تشکیل و تاسیس کانون زنان بازرگان ایران که در ابتدا به صورت هیئت موسس پایه ریزی و فعالیت خود را آغاز کرد به پیشنهاد و مشارکت تعدادی از بانوان فعال بخش خصوصی و همچنین رئیس وقت فراکسیون زنان مجلس، نماینده شورای اصناف کشور و همچنین مشاور امور زنان و بانوان وقت نهاد ریاست جمهوری از سال ۸۹ انجام و پیگیری شد.

وی در ادامه، در توضیح روند شکل گیری این کانون افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر اعضای هیئت موسس و مساعدت‌های اتاق بازرگانی ایران توانستیم در اواخر سال ۹۰ ضمن اخذ موافقت اصولی ایجاد کانون از اتاق ایران، در خرداد سال ۹۱ اولین مجمع عمومی کانون زنان بازرگان ایران را برگزار و اولین اعضای هیئت مدیره این کانون انتخاب شدند.

نایب رئیس کانون زنان بازرگان استان البرز در ادامه، به بیان اهداف و برنامه‌هایی که در اساسنامه این مجموعه هم، به آن اشاره شده، پرداخت: ساماندهی و توانمند‌سازی بانوان در زمینه فعالیت‌های تجاری و خدماتی، - ایجاد و بهبود فضای کسب و کار بانوان، توسعه و ارتقائ کارآفرینی در حوزه بانوان، - حمایت از موسسات و تشکلات اقتصادی ایشان و همسو کردن فعالیت‌های اقتصادی در راه توسعه کشور، - تشویق و فراهم سازی فعالیت بانوان در عرصه تولید و تجارت، - فراهم کردن زمینه‌های علمی، تخصصی و حمایت حقوقی و مشاوره‌ای از بانوان تولیدکننده و بازرگان و همچنین حمایت و پشتیبانی از تجاری سازی فعالیت‌های اقتصادی نوآورانه، اختراعات، ابتکارات در زمان پژوهش ابداع.

این بانوی بازرگان که از اهالی استان البرز هم هست، با بیان این مطلب که توانمند سازی، بالا بردن انگیزه و اعتماد بنفس بانوان در ایجاد کسب و کار، مهم‌ترین اولویت اعضای این کانون و همچنین هدف اصلی تشکیل و تاسیس کانون زنان بازرگان ایران است، ابراز امیدواری کرد: تاسیس تشکل‌های اینچنینی با مدیریت و محوریت بانوان، موجبات افزایش مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی و توسعه تجارت خارجی و بازرگانی فراهم سازد.

وی در پایان، با اشاره به این مطلب که کانون زنان بازرگان ایران، یک مجموعه مستقل و نوپای بخش خصوصی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی بانوان است، از کمک‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ اتاق بازرگانی ایران و همچنین البرز در جریان شکل گیری و همچنین تثبیت این مجموعه قدردانی کرد.

مهین بوالحسنی پس از یک سال نایب رئیسی در کانون زنان بازرگان البرز، به تازگی در دومین مجمع کانون زنان بازرگان ایران، به عنوان عضو هیئت مدیره و نایب رئیس این مجموعه نوظهور بخش خصوصی فعال در حوزه کسب و کار بانوان ایران انتخاب شد.

گفتگو از: شهاب خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز