خبرگزاری کار ایران

قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت / رونق به بازار خودرو بازگشت

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۸۶

با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید کاهش قیمت خودرو امکان پذیر نیست و در صورت کاهش قیمت دستوری کارخانه های خودروسازی ورشکسته و تعطیل خواهند شد.

قاسم ناصری کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در دو سال گذشته قیمت مواد اولیه و همچنین هزینه های سربار تولید از سه تا هفت برابر افزایش یافته است و قیمت خودرو نیز به تبع آن بالا رفته است.

وی افزود: این که قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید بالا رود و ما انتظار داشته باشیم قیمت محصول نهایی افزایش نیابد انتظار درستی نیست.

ناصری تصریح کرد: قیمت خودرو در دو سال گذشته بر اساس تورم رشد نکرد و در حالی که بسیاری از اقلام ضروری مردم حتی تا ۷ برابر افزایش قیمت داشت قیمت خودرو فقط دو برابر شد ولی چون قیمت خودرو بالاست و حتی یک درصد افزایش قیمت آن هم به چشم می آید در حالی که افزایش ۷ برابری قیمت برخی اقلام ضروری اصلاً به چشم نمی آید و حتی هیچ رسانه ای نیز به آن نپرداخته است ولی اگر این افزایش قیمت در سرانه و در طول سال محاسبه گردد رقم قابل توجهی به دست خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: صنعت خودرو در دوسال گذشته در خصوص قیمت گذاری ضربه های شدیدی خورده است و موضوع قیمت گذاری باعثسردرگمی مردم نیز شده است و اگر این روند ادامه یابد مطمئناً صنعت بزرگ خودرو کشور که هم از نظر اشتغال و هم از نظر تولید ناخالص ملی جایگاه ویژه ای را دربین صنایع کشور دارد با چالش جدی و جبران ناپذیری روبرو خواهد شد.

ناصری گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید کاهش قیمت خودرو امکان پذیر نیست و در صورت کاهش قیمت دستوری کارخانه های خودروسازی ورشکسته و تعطیل خواهند شد.

وی افزود: اینکه بدون پشتوانه کارشناسی وعده کاهش قیمت به مردم بدهیم به جز آنکه مردم را سردرگم کرده ایم و بازار خودرو را در رکود برده ایم نتیجه ای دیگر حاصل نخواهد شد.

ناصری در پایان گفت: البته در هفته جاری بازار خودرو کمی بهتر شد و رونق نسبی در بازار قابل مشاهده بود و خریدارانی که قصد خرید خودرو دارند باید نسبت به خرید اقدام نمایند زیرا با وضعیت موجود قطعاً قیمت خودرو بیش از این کاهش نخواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز