خبرگزاری کار ایران

طرح جامع منطقه معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان رونمایی و ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۹۶۹

تصویب طرح جامع گل گهر این امکان را فراهم می آورد که طرح های توسعه ای در منطقه و یا احداثواحدهای جدید نظم و سرعت بیشتری اجرا شود.

بر اساس طرح جامع منطقه صنعتی معدنی گل گهر در چشم‌انداز ۱۳۹۸،۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره و ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله در سال تولید خواهد شد.

به گزارش ایلنا، همچنین تولید سه میلیون تن محصولات تخت و ۲ میلیون تن محصولات طویل(با لحاظ سیاست های طرح جامع اخیر فولاد) از دیگر اهداف کلان توسعه در منطقه است.

مطابق چشم انداز ۲۰ ساله کشور برنامه ریزی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده است که برای تحقق آن ۸۰ میلیون تن کنسانتره و گندله و ۱۲۰ میلیون تن سنگ آهن جهت خوراک دهی به طرح های پیش بینی شده مورد نیاز است.

تصویب طرح جامع گل گهر این امکان را فراهم می آورد که طرح های توسعه ای در منطقه و یا احداثواحدهای جدید نظم و سرعت بیشتری اجرا شود.

شرکت های فعال در منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با راهبری ایمیدرو به عنوان مالک پروانه بهره برداری معدن گل گهر و سازمان حاکمیتی در این زمینه، با درک این ضرورت و شرایط موثر بر طرح جامع و با ترسیم چشم انداز بلندمدت مجموعه، راه حل توسعه را در گرو تهیه طرح جامع که به مثابه الگو و نقشه راه و راهنمای کنترل، مدیریت توسعه، تولید و بهره برداری پایدار خواهد بود، تلقی کرده و مورد اقدام قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، مطابق طرح جامع مقرر شد طرح های تفصیلی و برنامه های توسعه در چارچوب طرح جامع پیگیری شده و طرح جامع به عنوان یک طرح بالادستی مبنای عمل طرح های توسعه و بهبود خطوط تولید قرار گیرد.

معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در مراسم رونمایی از طرح جامع گل گهر که معاونان و مدیران ایمیدرو، شرکت معدنی صنعتی گل گهر و نمایندگان شرکت های اصلی منطقه شامل گهر زمین، جهان فولاد سیرجان، توسعه آهن و فولاد گل گهر، فولاد سیرجان ایرانیان و دیگر شرکت های مرتبط حضور داشتند، این طرح را اقدامی ارزشمند توصیف کرد که با کمک، همکاری و همدلی کارشناسان ایمیدرو و نمایندگان شرکت های مستقر در منطقه و مشاوران خارجی با محوریت شرکت گل گهر تهیه شده و نمونه کار مشترک جمعی ثمربخش است.

مهدی کرباسیان آینده منطقه گل گهر را درخشان توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود با اجرای طرح جامع گل گهر اهداف پیش بینی شده در برنامه چشم انداز برای تحقق تولید فولاد گام به گام نزدیک شویم.

وی افزود: گل گهر در آینده با توجه به ذخایر غنی معدنی که دارد، یک سوم فولاد کشور را تولید خواهد کرد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آمادگی دارد که در این مورد هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد.

کرباسیان ادامه داد: شکل گیری اقتصاد مقاومتی با تلاش شما محقق می شود و بهره برداری از معادن سنگ آهن کار سخت و دشواری است که با دست پرتوان کارگران و متخصصان انجام می شود.

وی افزود: طرح جامع گل گهر نمادی از نظم، برنامه ریزی و انضباط در استحصال بهینه از ذخایر معدنی است و امیدواریم با اجرای صحیح آن بتواند به اهداف خود برسد.

در منطقه معدنی صنعتی گل گهر ۱۲۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن قطعی شناسایی شده که همین امر ظرفیت های توسعه ای بالایی را برای این منطقه ایجاد می کند.

معادن سنگ آهن گل گهر در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی شهر سیرجان واقع شده است. مجتمع معدنی گل گهر یکی از اصلی ترین و عمده ترین کانون های معدنی ایران بوده و در زمره غنی ترین معادن سنگ آهن کشور قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز