خبرگزاری کار ایران

کنفرانس و همایشی از جنس سنگ، فلز، حفاری و انفجار

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۹۷۶

این کنفرانس که هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود، می‌تواند فرصت مناسبی پیش روی مدیران صنعتی، صاحبان معادن و صنایع معدنی و استادان و دانشجویان در این رشته قرار دهد. در حقیقت این کنفرانس در حوزه معدنی‌ها، مهم‌ترین اتفاق سال به شمار می‌رود.

پنجمین کنفرانس مهندسی معدن قرار است به همراه سومین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی در مهرماه برگزار شود.

این کنفرانس که هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود، می‌تواند فرصت مناسبی پیش روی مدیران صنعتی، صاحبان معادن و صنایع معدنی و استادان و دانشجویان در این رشته قرار دهد. در حقیقت این کنفرانس در حوزه معدنی‌ها، مهم‌ترین اتفاق سال به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، رییس کمیته علمی کنفرانس مهندسی معدن ایران در خصوص ماهیت و چگونگی برگزاری این کنفرانس گفت: این کنفرانس پنجمین دوره از کنفرانس‌های مهندسی معدن ایران است که به صورت دوسالانه توسط انجمن مهندسی معدن ایران برگزار می‌شود و امسال برای نخستین بار همزمان با همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران به صورت مشترک برگزار می‌شود. موضوع و محورهای اصلی این کنفرانس اکتشاف، استخراج معادن و فرآوری مواد معدنی، محیط زیست و مسائل مربوط به مکانیک خاک و تونل و نصب است. در همین رابطه ۳۷۱ مقاله دریافت شده که ۲۹۰ مقاله از آن مورد پذیرش قرار گرفته و حدود ۶۰ سخنرانی در این کنفرانس ارائه خواهد شد. این کنفرانس در ۳ سالن اصلی مصلی تهران برگزار می‌شود.

دکتر محمدرضا خالصی ادامه داد: انجمن مهندسی معدن ایران تنها انجمن علمی تایید شده توسط وزارت علوم در حوزه معدن است که به صورت جامع به مباحثحوزه معدن می‌پردازد و شامل تمام مراحل از اکتشاف و استخراج تا فرآوری و مکانیک سنگ می‌شود و یکی از رسالت‌هایش برگزاری کنفرانس‌های معدنی است. این انجمن که خود دارای نشریه علمی و پژوهشی مهندسی معدن است. وی در خصوص تفاوت این کنفرانس با کنفرانس‌های ۴ دوره گذشته می‌گوید: در پنجمین کنفرانس رویکرد مشخص ما رفتن به سمت کاربردی کردن موضوعات مقالات است و اینکه مقالاتی که ارائه می‌شوند کاربردهای صنعتی و مدیریتی یا اقتصادی داشته باشند. سخنرانی‌های کلیدی انتخاب شده برای این کنفرانس از استادان برجسته رشته‌های معدنی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از استادان از امریکا یا سایر کشورهای معدنی دنیا از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی خواهند داشت، می‌گوید: ضمن اینکه برای نخستین بار بخش آسیب شناسی ۴ دوره قبلی کنفرانس مهندسی معدن انجام شده و ایرادهای آن مشخص شده است مهم‌ترین آسیب نیز در بخش مقالات بود که اغلب مقالات ارائه شده ضعیف بودند و اثرگذاری‌اش بر کنفرانس کم بود. برای رفع این مشکل نیز مقالات را از چند فیلتر داوری عبور دادیم و برای انتخاب این مقالات سختگیرانه عمل کردیم تا از حداقل‌های کیفیت برخوردار باشد. در این رابطه از استادان خواستیم مقالات از خودشان باشد نه از دانشجویان و فقط به آن دسته از مقالات امتیاز بیشتری دادیم که کار گروهی دانشجویی بود که استادشان آن را جمع بندی و ارائه کرده بود. همچنین تعدادی مقاله به استادان دانشگاه یا مدیران صنعتی معدن سفارش دادیم که حتی همین مقالات مورد داوری قرار می‌گیرند. از دانشجویان ارشد و دکترایی که مقالات‌شان بسیار شاخص و برجسته باشد که معیارهای مورد تایید داوران را رعایت کرده نیز مقاله گرفته‌ایم.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره از کنفرانس مهندسی معدن را ارائه مقالات دست اول که جای دیگری ارائه نشده دانسته و می‌گوید: یکی از آفات کنفرانس‌ها ارائه مقالات تکراری است که ما با تمهیداتی از ارائه این‌گونه مقالات جلوگیری کردیم و از صاحب مقاله تعهدنامه‌ای مبنی بر اینکه در کنفرانس دیگری ارائه نشده باشد گرفتیم. وی در خصوص کاربردی کردن مقالات ارائه شده نیز می‌افزاید: کنفرانس مهندسی معدن محل تبادل نظر بین استادان، دانشجویان، مدیران و صاحبان صنایع است و هدف ما نیز کاربردی کردن مقالات است. آن دسته از مقالات که به صاحبان صنایع و مدیران متخصصی که در اکتشاف، استخراج، فرآوری، تونل‌ها و صنایع است سفارش دادیم به‌طور عملی کاربردی است چون نتیجه تجارب شخص مدیر یا صاحب صنعت از کارش بوده، همچنین تعدادی دیگر از مقالات به این دلیل قبول شده‌اند که ممکن است در تحقیقاتی به نکات و راه‌های برای صنایع و بهره‌برداری از معادن رسیده باشند. برخی از مقالات نیز تئوریک هستند و در آینده می‌توانند نقش خود را در معادن و صنایع معدنی ایفا کنند. خالصی درباره این کنفرانس که قرار است روزهای ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در تهران برگزار شود، اضافه می‌کند: کیفیت علمی کنفرانس اعم از مقالات، پوستر، کارگاه آموزشی و میزان اثرگذاری کنفرانس‌ها در پیشرفت فضای علمی دانشگاه‌ها، صنعت و تصمیم‌سازی‌های دولتی و خصوصی ۲ عامل مهم و اساسی در برگزاری بهتر کنفرانس‌های علمی است.
رییس کمیته کنفرانس مهندسی معدن در ادامه افزود: از ۳۹۰ مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس، بخش فرآوری مواد معدنی با ۱۴۰ مقاله بیشترین تعداد و اقتصاد و مدیریت، محیط زیست و بهداشت با ۲۰ مقاله کمترین میزان تعداد مقالات دریافتی را داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز