خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صنف صحافان تهران:

تولیدکنندگان دفاتر بدون طرح مانده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۶۵

سازمان تبلیغات اسلامی تمامی طرح‌های شخصیت داستان‌های ایرانی از جمله کلاه قرمزی، شکرستان و پهلوانان را تنها به یک شرکت که جواز کسب ندارد، داده و همین عامل باعثافزایش قیمت دفاتر با طرح‌های داخلی شده است.

رئیس اتحادیه صنف صحافان تهران گفت: دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ طرح‌های خارجی را بر روی دفاتر ممنوع اعلام کرده است و از سوی دیگر سازمان تبلیغات اسلامی طرح‌های داخلی را منحصراً در اختیار یک شرکت قرار داده و اکنون تولیدکنندگان بلاتکیف مانده اند.

به گزارش ایلنا، جلیل غفاری‌رهبر افزود: سازمان تبلیغات اسلامی تمامی طرح‌های شخصیت داستان‌های ایرانی از جمله کلاه قرمزی، شکرستان و پهلوانان را تنها به یک شرکت که جواز کسب ندارد، داده و همین عامل باعثافزایش قیمت دفاتر با طرح‌های داخلی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی طرح های ایرانی را در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار نمی‌دهد، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چاپ هرگونه شخصیت‌های خارجی را بر روی دفاتر ممنوع اعلام کرده است و هم اکنون تولیدکنندگان طرحی را برای چاپ روی جلد دفاتر ندارند.

غفاری رهبر گفت: برای اینکه تمام تولیدکنندگان داخلی از طرح‌های ایرانی، اسلامی استفاده کنند لازم است تا از تولیدکنندگان حمایت شود و طرح ها به صورت عمومی در اختیار همه قرار گیرد؛ نباید کار فرهنگی تنها منحصر به یک شرکت باشد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد باید برای تشویق تولیدکنندگان در استفاده از طرح‌های داخلی هزینه کنند و طرح‌های شخصیت‌های کارتون ایرانی را که مورد علاقه کودکان است، خریداری و به منظور ترویج و جایگزینی با طرح‌های خارجی در اختیار تولیدکننده قرار دهند تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

غفاری رهبر تصریح کرد: برای استفاده از طرح‌های ایرانی و خارج کردن طرح‌های خارجی از عرصه تولید لازم است تا مسئولان امر در این راستا پیشگیری کنند و تولیدکننده را ترغیب به استفاده از طرح‌های ایرانی کنند روال فعلی کار آماده نبوده و ما را به نتیجه نخواهد رساند.

رئیس اتحادیه صحافان تهران اظهارکرد: دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری بخشی از هزینه های فرهنگی را بایست به این کار اختصاص دهند و با استفاده از بودجه دولتی که در اختیار دارند، تولیدکننده را ترغیب به استفاده از طرح‌های داخلی کنند.

وی در خصوص قیمت دفاتر مدارس اعلام کرد: قیمت‌ها نسبت به پارسال هیچ گونه افزایشی نداشته و ثابت مانده است که البته یکسری از طرح‌های داخلی که به صورت انحصاری و بدون مجوز تولید می‌کنند شاهد افزایش قیمت تا دو برابر هستیم.

غفاری رهبر تصریح کرد: بحثتنظیم بازار و نظارت بر قیمت کالاها در ایام بازگشایی مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخودار است که اتحادیه تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: اکنون در بخش تولید دفاتر در تهران ۱۴۰ واحدصنفی دارای پروانه کسب، ۷۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب فعال هستند و نزدیک به ۱۰۰ واحدصنفی بدون مجوز در مرحله شناسایی هستند.

رئیس اتحادیه صحافان تهران همچنین اظهار کرد: برای استقبال از طرح‌های ایرانی باید فرهنگ سازی لازم از طریق مدارس و خانواده‌ها و تبلیغات رسانه‌ای صورت گیرد تا بچه‌ها نیز تمایل به استفاده از طرح‌های داخلی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز