خبرگزاری کار ایران

انتخاب معاون امور بین الملل اتاق ایران به عنوان معاون رئیس سازمان CACCI

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۰۷

بیست و هشتمین اجلاس کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا - اقیانوسیه ۲۶الی۲۸ شهریورماه سال جاری در کوالالامپور - مالزی برگزار گردید و در این نشست معاون امور بین الملل اتاق ایران در راس هیاتی از نمایندگان اتاق و برخی فعالان بخش خصوصی کشور، حضور داشتند.

معاون امور بین الملل اتاق ایران عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا - اقیانوسیه(CACCI) شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، بیست و هشتمین اجلاس کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا - اقیانوسیه ۲۶الی۲۸ شهریورماه سال جاری در کوالالامپور - مالزی برگزار گردید و در این نشست معاون امور بین الملل اتاق ایران در راس هیاتی از نمایندگان اتاق و برخی فعالان بخش خصوصی کشور، حضور داشتند.

در این اجلاس که با حضور بیش از ۲۰۰ فعال بخش خصوصی و رؤسا و مسئولان اتاق های بازرگانی ۲۷ کشور عضو این کنفدراسیون و همچنین مقامات دولتی کشور مالزی برگزار شد، علاوه بر تشکیل جلسات تخصصی و سخنرانی های متعدد پیرامون مسائلی از قبیل توسعه واحدهای کوچک و متوسط(SME)، انرژی، کارآفرینی جوانان و بانوان، فن آوری اطلاعات و خدمات، امنیت غذایی، دستیابی به توسعه پایدار، تسهیل تجارت و نحوه گسترش فعالیت های تجاری درون گروهی اعضای کاسی، مراسم انتخابات هیات رئیسه جدید و همچنین انتخاب کارآفرینان برتر این کنفدراسیون نیز انجام شد.

گفتنی است درپی عملکرد مثبت اتاق ایران در این کنفدارسیون و طی رایزنی های متعدد، علی اکبر فرازی، معاون امور بین الملل اتاق که پیش از این به عنوان عضو کمیته اجرایی این کنفدراسیون انتخاب شده بود، برای یک دوره دو ساله به عنوان معاون رئیس سازمان CACCI منصوب گردید.

همچنین " بنفشه صدیق " و " مرتضی هداوندی " از جوانان کارآفرین عضو این اتاق از میان کاندیداهای ۲۷ کشور عضو این کنفدراسیون به عنوان کارآفرینان برتر CACCI در سال جاری انتخاب شدند.

تهیه نقشه راه، بودجه، برنامه اجرایی دو سال آتی، امضای تفاهم نامه همکاری، نحوه برگزاری دوره های آموزشی و جلسات آتی این کنفدراسیون از دیگر اقدامات انجام شده در خلال برگزاری این اجلاس منطقه ای بوده است. در ضمن راهکارهای رشد اقتصادی منطقه به منظور ارائه به سران سایر سازمان های منطقه ای و بین المللی ذیربط نیز تعیین و مشخص گردیدند.

لازم به ذکر است پس از برگزاری کنفرانس " رشد آسیا از طریق همکاری اقتصادی " که در ۱۵ الی ۲۰ فوریه ۱۹۶۵ میلادی در مانیل - فیلیپین با حضور نمایندگان اتاق های بازرگانی و سایر سازمانهای تجاری برگزار گردید، کمیته ای برای بررسی مشکلات اقتصادی منطقه ایجاد شد. کمیته مزبور در سپتامبر ۱۹۶۵ در هنگ کنگ، اجلاسی را در خصوص تاسیس کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه(CACCI) برگزار کرد و در ۲ الی ۶ می ۱۹۶۶، این کنفدراسیون به طور رسمی اولین کنفرانس خود را با شرکت نمایندگان ۱۰ اتاق بازرگانی در تایپه برگزار کرد.

از آن تاریخ به بعد، CACCI به طور مرتب اقدام به برگزاری کنفرانس های اقتصادی و اجلاس های مشورتی کرده و دبیرخانه آن نیز در تایپه – تایوان استقرار دارد.

در همین راستا اتاق ایران از سال ۱۳۸۷ خورشیدی به عضویت اصلی این کنفدراسیون درآمده و از زمان عضویت، نقش شایان توجهی در راستای محقق کردن اهداف اقتصادی آن ایفا کرده است.

همچنین یک کمیته ملی نیز متشکل از فعالان بخش خصوصی کشور با هدف گسترش مراودات و تعاملات با بخش های ذیربط کشورهای عضو این کنفدراسیون در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شده و بسیاری از اعضای اتاق به عضویت شوراهای تخصصی CACCI درآمده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز