خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

افزایش ۵۱ درصدی تولید فولاد خام درذوب آهن

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۹۸۱

در ۶ ماهه اول سال ۹۳ میزان تولید فولاد خام شرکت ذوب آهن اصفهان نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته بیش از ۵۱ درصد رشد داشت و به رقم یک میلیون و ۴۱۰ هزار تن رسید در حالیکه این شرکت در دوره زمانی مذکور در سال گذشته ۹۳۳ هزارتن فولاد خام تولید کرده بود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: در شش ماهه اول سال جاری، تولید آگلومره در ذوب آهن با رشد ۵۶ درصدی به رقم یک میلیون ۸۶۶ هزار تن رسید ضمن اینکه تولید کک بیش از ۵۱ درصد و تولید محصولات فولادی نیز بیش از ۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیر سعد محمدی با اشاره به پروژه های توسعه ای ذوب آهن گفت: خوشبختانه اولین محموله کشتی جهت تجهیزات تولید ریل بارگیری شده و به زودی به ذوب آهن اصفهان می رسد که این پروژه طبق برنامه پیش می رود.

وی تصریح کرد: تولید ریل UIC۶۰ با توجه به نیاز صنعت حمل و نقل ریلی کشور به این محصول، یکی از پروژه های ملی با ارزش است که توسط متخصصین ذوب آهنی در حال اجرا می باشد. در این راستا متخصصین ذوب آهن موفق شدند شمش مربوط به تولید ریل با مقطع ۲۵۰ در ۳۲۰ را تولید کنند.

سعد محمدی همچنین از خرید کارخانه ای برای تولید تیر آهن بال پهن ۲۰تا۳۰ خبر داد و گفت: هم اکنون جهت فنونداسیون ها و اسکلت ساختمان های نیمه مرتفع از قوطی استفاده می شود. خوشبختانه با خرید این کارخانه که در سال آینده راه اندازی می شود قادر خواهیم بود تیرآهن هایی با سایز ۲۰ تا ۳۰ در کشور تولید کنیم که در استحکام و شرایط فنی ساختمان ها بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به نهایی شدن قراردادهای منوبلوک گفت: در سال ۹۴ شاهد تولید کلاف در ذوب آهن هستیم.

وی یکی از استراتژیهای اصلی ذوب آهن را تولید محصولات منحصر به فرد و متفاوت از محصولات کنونی دانست و گفت: امیدواریم در این راه گامهای موثری برداریم. در این راستا به دنبال فعالیت تحقیقی برای تولید شمش های فروآلیاژی هستیم.

وی اضافه کرد: جهت کسب استانداردهای جدید برای صادرات محصولات ذوب آهن، سیستم‌هایی را خریداری کردیم که تا پایان امسال وارد شرکت می شود تا در سال ۹۴ نوع آج هایی که بر روی میلگردهای ذوب آهن نقش می بندد مطابق استانداردهای روز جهانی شود. لذا امکان صادرات محصولاتمان به کشورهای خارجی با توجه به تغییر شرایط تولید بسیار گسترده تر خواهد بود و ما می توانیم صادراتمان را به طور جدی افزایش دهیم.

مدیرعامل ذوب آهن افزود: همچنین طرح اسلیتر نیز تا ماه آینده به مرحله اجرا در می آید تا بتوانیم میلگردهای سایز کوچک ۱۲ را با استانداردهای جهانی با سه شاخه و تناژ بالاتر تولید کنیم که در تقویت بازار صادراتی ما موثر است.

وی تصریح کرد: پروژه اره نورد نیز جهت برش تیر آهن ها مطابق استانداردهای جهانی در دست اجراست و تجهیزات لازم خریداری شده است و مشکل چندین ساله ما را حل می کند. امیدوارم با اجرای این پروژه در سال ۹۴ بتوانیم این شرایط را برای تولید تیر آهن شیب دار و برش های منظم به اجرا بگذاریم.

سعد محمدی در خصوص محیط زیست و تصحیح کوره های کنورتور گفت: امروز قرار داد نهایی با یک شرکت اروپایی برای شروع عملیات ساخت سیستمی که تمامی غبارکنورتور ذوب آهن را تصفیه می کند صورت گرفت. امیدوارم طبق قولی که دادیم این معضل را تا ابتدای سال ۹۴ به طور کامل و برای همیشه مرتفع کنیم.

پروژه های متنوع و بسیاری را در دست اجرا داریم. خوشبختانه ذوب آهن طرح تولید پشم از سرباره را به اجرا گذاشت و با بازاریابی های جدید تولید انبوه این محصول را در دستور کار قرار دادیم.

وی در خصوص اقدامات ذوب آهن برای تامین مواد اولیه گفت: امسال موفق شدیم شرکت زغال سنگ البرز شرقی را در شاهرود برای ذوب آهن خریداری کنیم وبرای افزایش تولید زغال در این شرکت برنامه ریزی کردیم. معدن طبس را هم به مدت ۱۸ سال در اختیار گرفتیم که شروع به کار کرده است. هم اکنون در حال تدارک برای گرفتن محدوده سنگ آهن نیز هستیم تا چرخه مواد اولیه مورد نظر ذوب آهن را خودمان مدیریت کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن یادآور شد: امیدوارم با روند مثبت توسعه و تولید در ذوب آهن در سال آینده به ظرفیت اسمی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برسیم و همچنین طرح اساسی افزایش ۲میلیون تنی تولید را نیز به مناقصه بین المللی بگذاریم.

وی تصریح کرد: ذوب آهن مسیر و استراتژی مشخصی را دنبال می کند و به امید خدا در شروع سال ۹۴ نسبت به تولید محصولات جدید اقدام می شود لذا شرایط خوب اقتصادی در سال ۹۵ ملموس خواهد بود.

سعد محمدی؛ در خصوص هزینه پروژه های توسعه در ذوب آهن گفت: جهت مجموع پروژه های مربوط به توسعه جذب چدن در ذوب آهن ۱۷۳ میلیون دلار و ۹۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که پیشرفت ۳۸ درصدی دارد. همچنین پروژه های بهینه سازی خط تولید نیز با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان و ۱۳۹ میلیون دلار در حال اجراست که منجر به افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی می شود.

وی افزود: در شش ماهه اول سال ۹۳ رکوردهای خوبی نیز در عرصه تولید به جا گذاشتیم. از جمله رکوردهای ماهانه همچون تولید ۳۵۱ هزار تن آگلومره در اردیبهشت ماه، تولید ۲۵۷ هزار ۷۶۳ تن چدن در فروردین ماه و ۲۵۳ هزار و ۴۹۲ تن شمش فولادی و… ضمن اینکه رکورد تولید ۹ هزار تن فولاد در یک روز را نیز داشتیم و هم اکنون هم شرایط تولید را برای روزی ۱۰ هزار تن تولید چدن مهیا می کنیم تا ذوب آهن بتواندا سال آینده به ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰هزار تن دست یابد.

سعد محمدی یاد آور شد: صادرات شش ماهه اول سال جاری ذوب آهن حدود ۶۰ میلیون دلار بوده است که امیدواریم میزان صادرات این شرکت با راه اندازی پروژه اسلیتر جهت تولید میلگرد ۱۲ با استاندارد جهانی افزایش قابل ملاحظه ای بیابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز