خبرگزاری کار ایران

سید حسن حسینیان در گفتگو با ایلنا، خبر داد؛

تسریع ثبت آمار در سرشماری کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۲۰

ایرادی که سرشماری دارد این است که در آن ملاک پاسخگویی کشاورزان هستند و ممکن است اطلاعات بصورت کامل و شفاف نباشد به همین خاطر از دهیاری‌ها و تمامی مراکزی که با کشاورزان در ارتباط هستند کمک گرفته شده است تا اطلاعات به دست آمده درست و به واقعیت نزدیک باشد.

معاون فنی جهاد کشاورزی استان مازندران در رابطه با آغاز سرشماری عمومی کشاورزی که از امروز آغاز شده است، گفت: سرشماری عمومی کشاورزی نقش هدایت گر و تعیین کننده‌ای در بخش کشاورزی دارد.

سید حسن حسینیان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اظهار امیدواری در خصوص ارتقای سیستم ثبت آمار در سرشماری امسال نسبت به سال ۸۲، اظهار کرد: در سرشماری‌هایی که در گذشته انجام شد از فرم‌های کاغذی استفاده شده است؛ اما در این سرشماری با در اختیار گذاشتن سیستم‌هایی که متصل به اینترنت می‌باشد نحوه آمار گیری را سرعت بخشیده‌ایم و احتمال خطا را پایین آورده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در سرشماری امسال از دهیاری‌ها و تمامی مراکزی که با کشاورزان در ارتباط‌اند کمک گرفته شده است، افزود: ایرادی که سرشماری دارد این است که در آن ملاک پاسخگویی کشاورزان هستند و ممکن است اطلاعات بصورت کامل و شفاف نباشد به همین خاطر از دهیاری‌ها و تمامی مراکزی که با کشاورزان در ارتباط هستند کمک گرفته شده است تا اطلاعات به دست آمده درست و به واقعیت نزدیک باشد.

وی در آخر گفت: این سرشماری شامل فهرست نام و نشان بهره‌برداران کشاورزی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، مشخصات بهره‌بردار شامل سن، جنس، وضع سواد، تحصیلات و شماره ملی، کاربری اراضی کشاورزی، اسامی محصولات بهره‌برداری، سطح کاشت محصولات سالانه مهم شامل گندم، جو و برنج به تفکیک آبی و دیم، تعداد درختان بارور و نهال محصولات دائمی، تعداد دام سبک و سنگین به تفکیک جنس و مساحت گلخانه‌ها و نوع فعالیت گلخانه‌ای است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز