خبرگزاری کار ایران

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

جمعیت سالمندان تا ۳۰ سال آینده سه برابر می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۹۹۱

با برنامه ریزی صحیح افراد سالمند می توانند بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در شرایط خوبی زندگی کنند و رنج و آلام آنها در دوران سالخوردگی به حداقل کاهش یابد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمعیت سالمندان در کشور طی سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۵ سه برابر می شود به طوری که جمعیت آنان به ۱۵.۵میلیون نفر می رسد.

به گزارش ایلنا، احمد میدری در نشست ملی شورای سالمندان که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: ۲۲درصد جمعیت کشور از ۱۴۲۵ سالمند می شود، بنابراین ضروری است در این خصوص برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی صحیح افراد سالمند می توانند بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در شرایط خوبی زندگی کنند و رنج و آلام آنها در دوران سالخوردگی به حداقل کاهش یابد.

به گفته میدری، طی ۵۰ سال گذشته در جهان جمیعت سالمند سه برابر شده به طوری که از سال ۱۹۵۰ که جمعیت بالای ۶۰ سال ۲۵ میلیون نفر بوده هم اکنون به ۶۰۶ میلیون نفر رسیده و در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۲ میلیارد نفر می رسد.

وی نسبت سالمندی در سال ۱۹۵۰ و ۲۰۰۰ میلادی را به ترتیب پنج و هفت درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۱۶درصد خواهد رسید.

معاون رفاه اجتماعی با اشاره به صندوقهای بازنشستگی، گفت: با افزایش جمعیت سالمندی صندوقهای بازنشستگی به سوی ورشکستگی می روند زیرا با پیر شدن جمعیت، صندوقها توانایی پوشش خود را از دست می دهند.

وی تاکید کرد: برای موضوع سالمندی از حالا باید به فکر بود زیرا در صورتی که موضوع را نادیده بگیریم در آینده نه چندان دور با چالش جمیعت سالخورده مواجه خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز