خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تهران در گفتگو با ایلنا:

اکسپوی میلان فرصت خوبی برای جذب گردشگر است / خاک برداری پاویون ایران آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۰۲۵

اکسپو میلان با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای زندگی» و پیام «دسترسی همه انسان‌ها به غذای سالم و کافی» از ۱۰ اردیبهشت تا ۴ آبان سال ۱۳۹۴ در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای جذب گردشگر است و سازمان گردشگری و میراثفرهنگی نیزبرای برگزاری این اکسپو همکاری خوبی با ما داشته است.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تهران گفت: اکسپوی میلان فرصت خوبی برای جذب گردشگر است.

حسین اسفهبدی، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت حضور در نمایشگاه اکسپو به عنوان یک رخداد مهم بین‌المللی، اظهار داشت: به یاری دولت تدبیر و امید، ایران در نمایشگاه اکسپوی میلان شرکت خواهد کرد و تاکنون حدود ۶۰ معمار و طراح برای حضوری پررنگ در این نمایشگاه با ماهمکاری داشته‌اند.

وی افزود: هرهفته جلسه‌ای در خصوص اکسپو در ستاد تشکیل می‌شود که اکثر وزارتخانه‌ها و به ویژه وزارت حهاد کشاورزی در این جلسات حضور فعالی دارند.

اسفهبدی تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای کشورهای مختلف در به نمایش گذاشتن، فرهنگ، تمدن، نوآوری و ابداعات خود در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود و آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در برگزاری خوب این نمایشگاه تاکید دارند.

وی گفت: این نمایشگاه به دلیل طولانی بودن مدت زمان برگزاری آن، از تاثیرگذاری بالا و بازدیدکنندگان زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به ساخت و ساز پاویون ایران، افزود: برای نخستین بار کشور ما خود کار ساخت سالن‌ها را بر عهده گرفته است و در حال حاضر خاک برداری‌ها در میلان انجام شده است و فردی که پاویون ایتالیا را می‌سازد کار ساخت پاویون ایران را نیز برعهده گرفته است. البته باید به این نکته اشاره کرد که فاز یک و دو آن در ایران ساخته می شود و فازهای بعدی در میلان ساخته خواهد شد.

اسفهبدی ادامه داد: اکسپو میلان با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای زندگی» و پیام «دسترسی همه انسان‌ها به غذای سالم و کافی» از ۱۰ اردیبهشت تا ۴ آبان سال ۱۳۹۴ در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای جذب گردشگر است و سازمان گردشگری و میراثفرهنگی نیزبرای برگزاری این اکسپو همکاری خوبی با ما داشته است.

اسفهبدی گفت: این اکسپو در ۷ بخش کمیته تبلیغات، کمیته فرهنگ و هنر، کمیته معماری، محیط زیست، گردشگری، کشاورزی و تغذیه و آب و خاک طراحی شده است.

وی افزود: جایگاه‌های مختلف فرهنگی و سنتی در این اکسپو در نظر گرفته شده است و کلیه غذا‌ها، شیرینی‌ها، شربت‌ها، میوه و محصولات کشاورزی، سبزیجات ایرانی، زعفران، گیاهان دارویی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تهران تصریح کرد: همچنین سفره‌های ایرانی(کامو(سفره روستایی در اصفهان)، سفره‌های آیینی مانند هفت سین، یلدا و..، سرودهای محلی و آثار هنری در این اکسپو ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت یک بخش کامل از روستای ایرانی(طرحی مانند ابیانه یا ماسوله) با ۲ تا ۳ خانواده در حال زندگی و برگزاری برخی از آیین‌ها با لباس محلی از برنامه‌های این اکسپو است.

وی گفت: همچنین در بخشی از این نمایشگاه شربتخانه‌ای طراحی شده که کلیه دمنوش‌ها و خشکبار و دسر‌ها و مزه‌ها در آن عرضه خواهد شد ودر بخشی دیگر سفره جهانی به عنوان یادبودی با نقوش برجسته در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه جهانی اکسپو یک رویداد بسیار مهم در عرصه جهانی است که هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود. نخستین نمایشگاه اکسپو در سال ۱۸۵۱ میلادی در لندن برگزار شد و نکته جالب توجه و حائز اهمیت در نمایشگاه سال ۱۸۵۱ حضور ایران در فضایی به مساحت ۹۲ متر و به دستور میرزا تقی خان امیرکبیر بوده است.

کشور ایران علاوه بر اکسپوی ۱۸۵۱ یک دوره دیگر پیش و پنج دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی که در کشورهای کانادا، کره جنوبی، پرتغال، آلمان، ژاپن و چین تا سال ۲۰۱۰ برگزار شده حضور داشته است و این بار نیز در شهر میلان حضوری فعال خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز