خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران در دیدار با وزیر گردشگری و ورزش تایلند:

ایران با تمدن عظیم خود می‌تواند پذیرای گردشگران تایلندی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۲۸

همان گونه که مصر یکی از مقاصد گردشگری مردم تایلند است، ایران نیز با تمدن عظیم خود می تواند پذیرای گردشگران تایلندی باشد و این موضوع می تواند به همکاری های اقتصادی در بازار منطقه بیانجامد.

در ادامه برنامه سفر هیئت تجاری اتاق ایران به تایلند صبح روز چهارشنبه ۹ مهرماه در دیدار رئیس اتاق ایران و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بانکوک با وزیر گردشگری و ورزش تایلند زمینه های تسهیل گردشگری به ویژه عزیمت گردشگران تایلندی به ایران مورد بحثو گفتگو قرار گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، کوب کارن واتانا وزیر گردشگری و ورزش تایلند ضمن خوش آمدگویی به مهمانان گفت: سعی ما توسعه گردشگری به عنوان زمینه ای برای توسعه روابط اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در گذشته عضو اتاق بازرگانی بوده است ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه روز گذشته اتاق های دو کشور موجب رونق بخش گردشگری گردد.

کارن واتانا افزود: هدف تایلند ایجاد مقصدها و شهرهای جدید گردشگری است و در همین رابطه امیدوار است که روابط طولانی و تاریخی دو کشور بتواند پشتوانه ارتباطات وسیعتر گردشگری بین ایران و تایلند باشد.

وزیر گردشگری و ورزش تایلند گردشگری این کشور را یک موضوع مردمی و مهم ارزیابی و تاکید کرد: وظیفه دولت رشد فکری جامعه است. چنانچه مردم قدرت جذب گردشگر از لحاظ فکری را نداشته باشند این مسئله می تواند مانعه ای برای رشد آن باشد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه به تاریخ علاقه خاصی دارد توضیح داد: در آینده ای نزدیک برای بازدید به ایران سفر می کنم و در جلسه ای که با سرمایه گذاران خواهم داشت، موضوع ساخت هتل در ایران را مدنظر جدی قرار می دهم.

در ادامه غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران نیز با اشاره به اینکه گردشگری تنها یک امر تفریحی نیست بلکه به دنبال خود یک نگاه فرهنگی و اجتماعی دارد تصریح کرد: این نگاه نیز به نوبه خود می تواند به توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور بینجامد.

وی تنوع جغرافیایی و تاریخی ایران را مورد توجه قرار داد که با تمدن کهن خود می تواند مقصد گردشگران بسیاری باشد.

شافعی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ورود گردشگران خارجی به ایران حدود ۷۰ درصد افزایش یافته به موقعیت شهرهای بزرگ ایران از جمله مشهد اشاره کرد که سالانه پذیرای ۲۵ میلیون گردشگر و زائر خارجی و داخلی است.

وی افزود: همان گونه که مصر یکی از مقاصد گردشگری مردم تایلند است، ایران نیز با تمدن عظیم خود می تواند پذیرای گردشگران تایلندی باشد و این موضوع می تواند به همکاری های اقتصادی در بازار منطقه بیانجامد.

رئیس اتاق ایران در ادامه هتل سازی را به عنوان یکی دیگر از زمینه های سرمایه گذاری در ایران معرفی و از پیشنهاد وزیر گردشگری تایلند استقبال کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز