خبرگزاری کار ایران

بان کی مون:

به زاغه نشین ها اجازه اظهار نظر و به آنچه می گویند گوش دهید

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۶۱

امسال روز جهانی اسکان بشر به زاغه نشین ها اختصاص یافته و غالبا مردم حاشیه نشین در غربت گمنامی به سر می برند یعنی هیچ آدرس یا آماری ندارند و نمی دانند چه وقت اوضاع زندگی آنان بهبود خواهد یافت.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی اسکان بشر ششم اکتبر ۲۰۱۴(۱۴ مهر ماه) جاری، تمام دولت ها، بخش تجاری، موسسات علمی و سازمان های غیردولتی را ترغیب کرد تا به زاغه نشین ها اجازه اظهار نظر دهند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل، بان کی مون در این پیام تاکید کرده است؛ تلاش ها در راستای آرمان های توسعه هزاره موجب شده، نسبت مردمی که در زاغه ها بسر می برند به نصف کاهش یابد. در عین حال طی همین دوره، گسترش سریع شهرنشینی به ویژه در جهان در حال توسعه، شاهد افزایش جمعیت زاغه نشین شده و در برخی نواحی منطقه جنوب صحرای آفریقا نزدیک به ۷۰ درصد از ساکنان شهری در زاغه ها و مناطق مسکونی غیررسمی زندگی می کنند.

براین اساس؛ حلبی آبادها غالبا در نامرغوبترین و نامناسب ترین زمین ها مانند دشت های مستعد سیل همچنین دامنه تپه های شیب دار قرار دارند و عمدتا به شکل ذاتی نسبت به رخدادهای آب و هوایی شدید فزاینده ای آسیب پذیر هستند که عامل آنها تغییرات اقلیمی است.

در ادامه این پیام آورده شده است؛ بسیاری از مردم که در زاغه ها زندگی می کنند، مجبور به مهاجرت به دلیل نبود فرصت ها در مناطق روستایی یا کشور مبدا خود شده اند؛ آنان به گونه ای منظم از خدمات آب، سرویس های بهداشتی، برق و روشنایی خیابانها بهره نمی برند؛ جرم، غالبا فراگیر است به ویژه زنان و دختران در معرض خطر هستند. بیکاری، مشاغل پاره وقت و هزینه حمل و نقل به مکان های دور برای کار به سختی زندگی در زاغه ها می افزاید.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام با اشاره به اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار و زندگی شرافتمندانه برای همه، باید این مسائل حل شود، تصریح کرده است: امسال روز جهانی اسکان بشر به زاغه نشین ها اختصاص یافته و غالبا مردم حاشیه نشین در غربت گمنامی به سر می برند یعنی هیچ آدرس یا آماری ندارند و نمی دانند چه وقت اوضاع زندگی آنان بهبود خواهد یافت.

بنابراین با یادگیری تجربیات زاغه نشین ها، طراحان و سیاست گذاران شهری می توانند رفاه بخش عظیمی از خانواده بشری را بهبود بخشند پس اجازه دهید به ندای مردمی که در زاغه ها زندگی می کنند گوش فرا دهیم تا دریابیم چه اقداماتی برای آنان موثر و چه کارهایی موثر نبوده و چه اقدامی نیاز به انجام است.

اینجانب در این روز جهانی اسکان بشر، دولت ها، بخش تجاری، موسسات علمی و سازمان های غیردولتی را ترغیب می کنم به زاغه نشین ها اجازه اظهار نظر داده شود و به آنچه می گویند گوش فرا دهند. ما فناوری و دانش برای ایجاد شهرهایی پایدار از نظر اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست را براساس راه حل های محلی داریم. تضمین اینکه شهرهای بزرگ و کوچک ما با طراحی و مدیریت خوب گسترش یابند، نه تنها برای رفع نیازهای مسکن جمعیت رو به رشد شهری ضروری است، بلکه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی حفاظت از محیط زیست و حمایت توسعه نیز حیاتی است. پس اجازه دهید بر دستور کار شهری تمرکز کنیم که هیچکس را پشت سر نگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز