خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت حمایتی کشاورزی اعلام کرد؛

تولید و توزیع کود خارج از حمایت دولتی

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۲۱۳

این کودها خارج از فرایندبودجه‌های دولتی و یارانه‌ای است و هیچ گونه هزینه‌ای به دولت تحمیل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل شرکت حمایتی کشاورزی در مراسم امضای قرارداد توزیع نهاده‌های کشاورزی توسط تشکل‌های خصوصی گفت: اهداف اصلی و مهم این قرارداد متنوع سازی کودهای شیمیایی متناسب با محصولات کشاورزی است.

ولی با اظهار امیدواری از استقبال کشاورزان در استفاده از کودهای عرضه شده توسط این بخش اظهار کرد: امیدواریم این نوع کود در کشت پاییز و زمستان در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

ولی تاکید کرد: اجرای این قرارداد منجر به فعال سازی بخش بزرگی از تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت حمایتی کشاورزی گفت: این کود‌ها خارج از فرایندبودجه‌های دولتی و یارانه‌ای است و هیچ گونه هزینه‌ای به دولت تحمیل نخواهد کرد.

وی در رابطه با توزیع این کود‌ها اظهار کرد: کار توزیع توسط ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگزاران بخش خصوصی انجام خواهد شد. برخی از پتروشیمی‌ها بنا به دلایلی یک ماه از سال کودی به ما ندادند اما بنا به تعهدی که داشته‌ایم ۵۰درصد از عرضه کود اجرا شده است و ۵۰ درصد از این میزان توسط کشاورزان خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت: ‌دولت یازدهم با هر گونه افزایش قیمت در نهاده‌های کشاورزی مخالف است و برای سال جاری هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت در کود و بذر ندارد.

وی اظهار داشت: مسئولیت تهیه بذر بر عهده کشاورزان نمونه و بهترین تولید کنندگان است و قیمت بذر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، ولی چون بالا رفتن قیمت بذر به کشاورزان زیان می‌رساند آن‌ها خودشان قیمت را کنترل می‌کنند.

ولی افزود: دولت یازدهم به دنبال حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزی ارگانیک و همچنین حمایت از تولیدکنندگان کودهای عالی و زیستی است.

وی در ادامه به قیمت انواع کودهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی کود شیمیایی اوره ۳۵ هزار تومان و قیمت هر کیسه کود شیمیایی سوپر فسفات تری ۵۰ هزار تومان است.

ولی اظهار داشت: قیمت هر کیسه کود دی‌آمونیوم فسفات هر کیلو ۱۱۰۰ تومان و هر کیسه ۵۵ کیلویی آن ۵۵ هزار تومان است و همچنین قیمت کود شیمیایی سوپر فسفات ساده هر کیلو ۵۷۰ تومان و هر کیسه ۵۰ کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: کود شیمیایی سولفات پتاسیم هر کیلو ۱۵۰۰ و هر کیسه ۵۰ کیلویی آن ۵۵ هزار تومان است، ولی قیمت کودهای آلی و زیستی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز