خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد کشوری ترویج تخم مرغ؛

متوسط سرانه مصرف جهانی تخم مرغ ۱۸۰ عدد است / رتبه دهم تولید تخم مرغ متعلق به ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۶۴۱

در تخم مرغ‌های بسته بندی شده و شناسنامه دار نگرانی از بابت تاریخ مصرف وجود ندارد و مردم نباید نگران باشند؛ اما در رابطه با تخم مرغ‌های فله‌ای تضمینی وجود ندارد.

دبیر ستاد کشوری ترویج تخم مرغ در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی تخم مرغ برگزار شد، گفت: ایران با تولید ۹۱۲ هزار تن تولید تخم مرغ رتبه دهم را در جهان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طلاکش در رابطه با سرانه مصرف تخم مرغ درنقاط مختلف دنیا اظهار کرد: سرانه مصرف در کشورهای اروپایی و آمریکایی بالای ۲۵۰ عدد است و این رقم در ایران ۱۹۱ عدد است بنابر این متوسط جهانی سرانه مصرف در جهان ۱۸۰ عدد است.

وی در رابطه با نگرانی مردم نسبت به تاریخ مصرف تخم مرغ‌ها گفت: در تخم مرغ‌های بسته بندی شده و شناسنامه دار نگرانی از بابت تاریخ مصرف وجود ندارد و مردم نباید نگران باشند؛ اما در رابطه با تخم مرغ‌های فله‌ای تضمینی وجود ندارد.

طلاکش با تاکید بر اینکه ۱۵۰ هزار تن مازاد تولید تخم مرغ در کشور وجود دارد و صادرات موجب تعدیل در بازار خواهد شد افزود: با توجه به مازاد عرضه تخم مرغ باید برای صادرات آن تدابیر خاصی اندیشیده شود. صادرات تخم مرغ ازاد است؛ اما بدلیل عدم رقابت پذیری باید یارانه‌ای به ان تعلق گیرد متاسفانه غلی رغم مصوبه کارگروه کنترل بازار دولت به تعهد خود عمل نکرده است و این موجب شد صادرات ۴۰ در صد کمتر از میزان پیش بینی شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه این کاهش صادرات صدمات جبران ناژذیری به بخش تولیدی وارد کرده است، گفت: از نظر تولیدکنندگان تخم مرغ در شرایط بحرانی قرار دارد.

دبیر ستاد کشوری ترویج تخم مرغ از عرضه ساندویچ تخم مرغ درمدارس۴ نقطه از تهران در روز چهارشنبه به منظور ترویج مصرف تخم مرغ به مناسبت روز جهانی تخم مرغ خبر داد و افزود: کار نمادینی انجام شد که در آن تخم مرغ نواحی محروم تهران تامین شد تا بصورت نمادین برای صبحانه دانش آموزان در اختیار مدارس قرار گیرد.

طلاکش اظهار کرد: شعار ستاد در سال جاری شعار خود مراقبتی تغذیه‌ای با یک تخم مرغ سالم در روز است و این شعار به منظور مصرف تخم مرغ با توجه به این نکته که منبع پروتئین است مورد توجه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز