خبرگزاری کار ایران

نقشه راه ساخت و تولید تجهیزات معدنی تهیه شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۸۰

باید مهندسان معدن و طراحان ماشین آلات و مبتکران صنعتی در کنار هم نقشه راه ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز معادن کشور را که بستر آنها وجود دارد تهیه کنند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: هیچ کشوری نمی تواند همه محصولات مورد نیاز خود را تولید کند و بنابراین ایران نیز در دستیابی به فناوری های جدید معدنی باید ضمن تلاش برای کسب دانش و تولید علم، روابط بین المللی خود را نیز توسعه دهد تا از فرصت های وارداتی و انتقال تکنولوژی نیز بهترین بهره برداری را داشه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد رضا مرتضوی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران می گوید: هیچ تکنولوژی بدون تولید دانش به دست نمی آید و بنابراین معادن کشور نیاز به ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه با هدف دستیابی به تکنولوژی های جدید دارند.

وی تشریح کرد: باید مهندسان معدن و طراحان ماشین آلات و مبتکران صنعتی در کنار هم نقشه راه ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز معادن کشور را که بستر آنها وجود دارد تهیه کنند.

مرتضوی افزود: صحبت از خودکفایی و تولید فناوری های جدید به معنای تولید همه تجهیزات نیست بلکه باید تولید در هر نوع محصولی دارای توجیه باشد و بنابراین بخشی از ماشین آلاتی که تولید و ساخت آنها در کشور توجیه اقتصادی دارند، کفایت می کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران یادآور شد: هیچ کشوری نمی تواند همه محصولات مورد نیاز خود را تولید کند و بنابراین ایران نیز در دستیابی به فناوری های جدید معدنی باید ضمن تلاش برای کسب دانش و تولید علم، روابط بین المللی خود را نیز توسعه دهد تا از فرصت های وارداتی و انتقال تکنولوژی نیز بهترین بهره برداری را داشه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز