خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با ایلنا:

وضعیت ارزش افزوده آهن فروشان همچنان اصلاح نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۰۳

هم اینک این کالا در کشور محدود است و نیاز کشور به آن بیشتر از مصرف است قراضه در داخل تولید نمی‌شود این درحالی است که چند سال پیش قراضه آهن را کسی از ما نمی‌خرید و آن را به صورت قاچاق به پاکستان می‌بردند اما در حال حاضر نه تنها صادر نمی‌شود بلکه تولید کنندگان با کمبود آن مواجه هستند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان از عدم اصلاح مالیات بر ارزش افزوده این صنف خبر داد.

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با ایلنا با اشاره به وضعیت ارزش افزوده آهن فروشان گفت: سازمان امور مالیاتی وضعیت مالیات بر ارزش افزوده آهن فروشان را هنوز اصلاح نکرده و نحوه معاملات آهن همچنان در ابهام است.

وی ادامه داد: هر چند آهن در بورس کالا معامله می‌شود اما به وسیله واسطه‌هایی در بازار که فاکتوری هم ارائه نمی‌دهند عرضه می شود و باعثمی شود ۸ درصد دیگر مالیات از آن کسر شود این موضوع را سازمان امور مالیاتی هم اطلاع دارد.


وی افزود: خواسته آهن فروشان کسر مالیات به نسبت ما به التفاوت نرخ کالاست نه نسبت به کل فروش.

وی با بیان اینکه سود آهن در کل کشور تنها یک درصد است گفت: قیمت آهن و می‌لگرد و فولاد و غیره هر روز در سایت ها مشخص است می‌لگردی که به قیمت ۱۸۰۵ تا ۱۸۱۰ تومان است در بازار ۱۸۲۰ تومان به فروش می‌رسد و ده تومان تفاوت قیمت دارد. و این نرخ تنها یک درصد سود داشته چرا باید هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده که معادل ۱۴۰ تومان است از آن کسر شود؟

قراضه را قاچاقی به پاکستان می بردند

وی همچنین در مورد قراضه آهن گفت: هم اینک این کالا در کشور محدود است و نیاز کشور به آن بیشتر از مصرف است قراضه در داخل تولید نمی‌شود این درحالی است که چند سال پیش قراضه آهن را کسی از ما نمی‌خرید و آن را به صورت قاچاق به پاکستان می‌بردند اما در حال حاضر نه تنها صادر نمی‌شود بلکه تولید کنندگان با کمبود آن مواجه هستند.

آزاد در پاسخ به این پرسش که چرا یک شرکت و یا نهادی منسجم برای جمع آوری قراضه آهن در کشور نیست گفت: فعالیت در این شغل به صورت سنتی و قومی انجام می‌شد اما به تازگی شرکت تعاونی آهن قراضه در تهران تاسیس شده که در محل‌های خاص کالای مورد نظر را تحویل گرفته ودر جاده خاوران تخلیه و تفکیک می‌شود و براساس درجه بندی نوع کالا و گرید آن به دستگاه پرس و ذوب منتقل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز