خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک:

مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی مرتفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۰۴

شرکت شهرک‌های صنعتی برای ارائه خدمات به صنعتگران مطابق با دفترچه‌های قرارداد، آمادگی کامل دارد.

سیدابریشمی در بازدید از شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی به یاری سیستم بانکی امیدوار هستیم. سیستم بانکی به یاری صنعتگران بشتابد.

به گزارش ایلنا، سید محمدعلی سیدابریشمی در دیدار با صنعتگران استان اصفهان، گفت: با مشکلات صنعتگران کم و بیش آشنا هستم و باتوجه به مسئولیت‌های گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات این عزیزان را بخوبی می‌دانم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تشریح مشکلات صنایع کوچک گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به تسهیلات بانکی مورد نیاز صنایع است که متاسفانه در سال‌های اخیر افرادی غیرصنعتی از این تسهیلات به نام صنعت استفاده کرده و صنعتگران واقعی از این تسهیلات محروم شده‌اند البته در دولت تدبیر و امید در جهت حل این مشکلات فعالیت‌های زیادی انجام شده است.

سیدابریشمی به نیاز واحدهای صنعتی نیمه تعطیل به تسهیلات بانکی اشاره وخاطرنشان کرد: براساس مصوبه دولت مقرر شد ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه درجهت تخصیص درست این تسهیلات به صنایع راهکارهای مناسبی درنظرگرفته شده است، اظهار امیدواری کرد هرچه زود‌تر این تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید براینکه در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی به یاری سیستم بانکی امیدواریم، گفت: طی جلسه‌ای با مقام عالی وزارت، قرار شد استان‌ها در خواست‌هایشان را از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه کنند.

سیدابریشمی ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این خصوص نامه‌ای به رئیس‌کل بانک مرکزی نوشت تا مشکل اختصاص تسهیلات مرتفع شود.

وی تاکیدکرد: دراین زمینه در تلاش هستیم تا راهکارهای قانونی و مناسبی ارائه شود و صنعتگران واقعی بتوانند به حق خود برسند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از اختصاص۱۲۰۰ میلیارد تومان یارانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا این تسهیلات در آینده‌ای نزدیک به اجرا درآید.

وی افزود: مشکلات تنها مربوط به استان اصفهان نیست و در این زمینه مسئولان عالی رتبه کشور بویژه مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری نیز دغدغه حل مشکلات بخش تولید را دارند.

سیدابریشمی همچنین اخذ مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای صنعتی را روش مناسبی ندانست وگفت: ۶/۳ درصد از این مالیات به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود این درحالی است که شهرداری‌ها هیچگونه خدماتی به شهرک‌های صنعتی ارائه نمی‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به وجود برخی قوانین دست و پاگیر صنایع اشاره و خاطرنشان کرد: برخی مواقع قوانینی وجود دارد که به نفع صنایع نیست اما باید قانون را اجرا کنیم و برای اصلاح آن درصورت نیاز از طریق قانونی اقدام کنیم.


وی درادامه افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی برای ارائه خدمات به صنعتگران مطابق با دفترچه‌های قرارداد، آمادگی کامل دارد.

گفتنی است، در این سفر یک روزه دکتر سید محمدعلی سیدابریشمی ابتدا از دو واحد صنعتی و همچنین مراحل ساخت بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه صنعتی استان در شهرک صنعتی جی بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های آنان قرار گرفت و سپس با حضور در جمع منتخبین صنعتگران استان پای درد و دل آنان نشستند.

از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور بازدید از شهرک صنعتی مورچه خورت، شهرک صنعتی بزرگ اصفهان، شهرک‌های صنعتی راوند و امیرکبیر کاشان و شهرک فناوری اصفهان بود.

در این بازدید یک روزه اسرافیل احمدیه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، محمد جعفری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز