خبرگزاری کار ایران

رفع مشکل شهرک‌های صنعتی در منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۲۰

درست است که شهرکهای صنعتی جزء منطقه آزاد قرارگرفته اما مالکیت آن تغییر نکرده وشهرکها نیز دارایی هایی دارد که از این قضیه مستثنی نبوده وقابل احترام است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تاکید برهماهنگی همه دستگاه های اجرایی در حل مشکلات واحدهای صنعتی، خواستار رفع مشکلات مربوط به وضعیت شهرک‌های صنعتی در منطقه آزاد اروند شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وبین الملل، سید محمد علی سید ابریشمی ضمن بازدید از شهرکهای صنعتی آبادان و خرمشهر در جمع صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی گفت: در حال حاضر شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرارگرفته که این مسئله، اختلاف نظرهایی را در شهرک‌های صنعتی به وجودآورده است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت مسئله حاکمیت با مالکیت را از هم جدا عنوان کرد و افزود: درست است که شهرکهای صنعتی جزء منطقه آزاد قرارگرفته اما مالکیت آن تغییر نکرده وشهرکها نیز دارایی هایی دارد که از این قضیه مستثنی نبوده وقابل احترام است.

سید ابریشمی درادامه با تاکید بر برگزاری جلسه ای در منطقه آزاد اروند و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی این منطقه خاطرنشان کرد: حتی اگر فرض را بر واگذاری شهرکها از لحاظ مالکیت به منطقه آزاد اروند بگذاریم بازهم به مصلحت نیست که زیرساختهای صنعتی را رها کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درادامه اظهار امیدواری کرد مشکلات مربوط به زیرساختها و واحدهای تولیدی را پیگیری و در جهت رفع آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از عارضه یابی موضوعات مربوط به منطقه آزاد اروند خبرداد وگفت: فرقی نمی کند که این منطقه شهرک صنعتی و یا منطقه آزاد باشد بلکه باید هرچه سریعتر این موضوع حل وفصل شود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه ضمن اشاره به تخصیص یارانه به وزارت صنعت، معدن وتجارت خاطرنشان کرد: میزان یارانه اختصاص یافته به بخش تولید با توجه به گستردگی شهرکها ونواحی صنعتی عدد قابل توجهی نیست اما بااین حال در صورت تخصیص، مناطق محروم یکی از اولویتها می باشد.

سید ابریشمی همچنین براهتمام جدی سازمان صنعت، معدن وتجارت دربرگزاری کارگروهای مختلف دربخشهایی نظیر بررسی اموربانکی وتسهیلات تاکیدکرد.

گفتنی است، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن بازدید از شهرکهای صنعتی خرمشهر و آبادان از نزدیک درجریان مشکلات صنعتگران این استان قرار گرفت.

همچنین در ادامه این سفر یک روزه دکتر سید ابریشمی ضمن دیدار با استاندار خوزستان از چهارمین نمایشگاه توانمندی های صنعتی، خدمات فنی ومهندسی خوزستان بازدیدکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز