خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

پیاده سازی استاندارد در زیرساخت های کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۶۵

در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه انتظار داریم تا اولویت‌های مهمی در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار گیرد و تدوین زیرساخت‌های کیفی با تقسیم کار، نظام اندازه گیری نرخ کیفیت محصولات و رفع موانع فنی تجاری جهت تسهیل تجارت جهانی باید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر پیاده سازی استاندارد در زیرساخت های کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت صبح امروز با حضور در مراسم روز جهانی استاندارد، اظهار داشت: موضوعاتی مثل رقابت، استاندارد و کیفیت در توسعه بخش‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور بسیار موثر هستند وعرصه بین المللی در حوزه استاندارد قواعد خاص خود را می‌طلبد اما هنوز متأسفانه زیرساخت کیفی در استاندارد کشور استقرار پیدا نکرده است.

وی گفت: در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه انتظار داریم تا اولویت‌های مهمی در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار گیرد و تدوین زیرساخت‌های کیفی با تقسیم کار، نظام اندازه گیری نرخ کیفیت محصولات و رفع موانع فنی تجاری جهت تسهیل تجارت جهانی باید.

وی برلزوم تجهیز نظام استاندارد کشور به شیوه‌های نوین استاندارد جهانی تأکید کرد و اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه ضروری است با استفاده از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی احکام مناسبی از سوی نظام استاندارد سازی کشور پیاده سازی شود.

نعمت زاده در خاتمه افزود باید از توان ملی کشور برای ارتقای سطح استاندارد کشور استفاده کنیم و انتظار می‌رود تا زیرساخت‌های مناسب در بحثاستاندارد در کشور پیاده سازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز