خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار:

قیمت تخم مرغ اوکراین همیشه از ما ارزان‌تر بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۵۱

نه تنها می‌توان به روسیه صادرات تخم مرغ داشت بلکه به سایر کشورهای منطقه نیز می‌توانند تخم مرغ صادر کرد.

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: تخم مرغ ایران قابل عرضه در روسیه هست اما مشکل اصلی در این ارتباط تعرفه ۲۵ درصدی آن است.

فرزاد طلاکش، دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عرضه تخم مرغ در روسیه، اظهار داشت: نه تنها می‌توان به روسیه صادرات تخم مرغ داشت بلکه سایر کشورهای منطقه نیز می‌توانند در اولویت صادرات تخم مرغ ایران باشند.

وی افزود: به لحاظ کیفیت و استانداردهای مورد نظر در کشور روسیه، تخم مرغ ایران قابلیت عرضه در این کشور را دارد اما مشکل اصلی ما قیمت آن است و اینکه تا به حال به روسیه صادرات تخم مرغ نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این رابطه تجاری با روسیه به تازگی ایجاد شده و در صورتی که نرخ ما بالا‌تر باشد آن‌ها تخم مرغی از ما نخواهند خرید، گفت: قیمت تخم مرغ اوکراین همیشه از ما ارزان‌تر بوده و از این لحاظ ما مزیت اقتصادی نداریم مگر اینکه دولت به ما یارانه صادراتی دهد تا این امر امکان پذیر شود.

طلاکش با بیان اینکه اکثر صادرات تخم مرغ کشور به عراق صورت می‌گیرد، گفت: این موضوع حائز اهمیت است که از صادرات تخم مرغ به عراق هم چندان سودی نصیب ما نمی‌شود و به نوعی قیمت‌ها سربه سر است.

وی در مورد چالش های صادراتی به روسیه، گفت: در صورتی که تعرفه ۲۵ درصدی روسیه و فاصله ۴ هزار کیلومتری آن را از کشورمان در نظر بگیریم صادرات به این کشور کمی سخت‌تر هم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز