خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی؛

چشم‌انداز مشترک همه کشور‌ها تعهد به رفع گرسنگی و فقر است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۵۰

همبستگی برای مدیریت جهانی و رویارویی با چالش و مسئولیت مشترک کشور‌ها در این زمینه و احترام به توسعه پایدار تاکید دارد. واقعیت این است که هدف برنامه هزاره سوم که کاهش گرسنگان به نصف بود محقق نشد و حدود ۵۰ درصد به جمعیت ۸۴۰ میلیون گرسنه آن زمان اضافه شد و این جمعیت به بیش از یک میلیارد نفر بالغ گردید.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: چشم‌انداز مشترک همه کشور‌ها تعهد به رفع گرسنگی و فقر و تجدید تعهد به توسعه پایدار و جاریسازی آن به تمام سطوح جهانی ملی و منطقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در همایشی که به مناسبت روز جهانی غذا در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار کرد: این اجلاس در حالی به رفع فقر و گرسنگی می‌پردازد که اهداف توسعه هزاره سوم که در بزرگ‌ترین گردهمایی دولت‌ها در سال ۲۰۰۰ به تایید سران ۱۸۹ کشور رسید و برای یک دوره ۱۵ ساله یعنی تا سال ۲۰۱۵ برنامه جهانی را تدوین نمود و بر مبارزه با فقر و گرسنگی و رفع آن تاکید ویژه‌ای داشت.

وی تاکید کرد: همبستگی برای مدیریت جهانی و رویارویی با چالش و مسئولیت مشترک کشور‌ها در این زمینه و احترام به توسعه پایدار تاکید دارد. واقعیت این است که هدف برنامه هزاره سوم که کاهش گرسنگان به نصف بود محقق نشد و حدود ۵۰ درصد به جمعیت ۸۴۰ میلیون گرسنه آن زمان اضافه شد و این جمعیت به بیش از یک میلیارد نفر بالغ گردید.

بخشنده افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات حدود ۲۰ درصد مردم جهان فقیر و حدود ۱۴ درصد جمعیت دچار سوءتغذیه‌اند این نتیجه کشتار به جامعه جهانی است و باید به آن تدبیر شوند.

وی تصریح کرد: ایجاد چارچوبی برای اقدام و پیگیری ریشه‌کنی گرسنگی در جهان و تامین امنیت غذایی منوط به کشاورزی پایدار دانش‌بنیان و تکنولوژی محور خواهد بود تنها در این صورت خواهد بود که می‌توان به اهداف توسعه پایدار مد نظر ون اجلاس ریو ۲۰ + که پایان گرسنگی و دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه کافی و سالم برای همه و رسیدن به زندگی سالم و سلامت برای تمامی سنین است امیدوار بود.

وی با اشاره به این نکته که فائو سال ۲۰۱۴ را به عنوان سال کشاورزی خانوادگی نام نهاده است گفت: این نامگذاری از یک حقیقت و یک واقعیت نشات می‌گیرد. کشاورزی خانوادگی در زمره نوع نظام بهره‌برداری غالب می‌باشد. در ایران نیز از ۴.۳ میلیون واحد بهره برداری که بیش از سه و نیم میلیون آن بهره‌بردار با زمین هستند حدود ۸۵ درصد در طبقه خرد دهقانی قرار گرفته و تا ۱۰ هکتار زمین کشاورزی دارند که بیشتر آن‌ها به شکل خانوادگی اداره می‌شود.

معاون برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در پایان اظهار کرد: در کشاورزی خانوادگی مراقبت از زمین منابع پایه خاک و آب، رعایت تناوب زارعی و تنوع زیستی، بهتر صورت می‌گیرد و تولید حاصل شده نیز سالم‌تر بوده و اغلب تولید ارگانیک محصول کشاورزی خانوادگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز