خبرگزاری کار ایران

مهندس نعمت زاده:

ارتقا مهارت در بخش صنعت، معدن وتجارت را دنبال می کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۶۶

مهارت ها در بخش صنعت، معدن وتجارت باید افزایش یابد و آموزش هدفمند در واحدهای صنعتی دنبال شود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: مهارت ها در بخش صنعت، معدن وتجارت باید افزایش یابد و آموزش هدفمند در واحدهای صنعتی دنبال شود.

به گزارش ایلنا، مهندس محمد رضا نعمت‌زاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش سرمایه‌گذاری است نه هزینه و این وزارتخانه به آن اهمیت می دهد.
وی گفت: حداقل ۳۵ درصد اشتغال کشور به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط است وباید برای مهارت های مورد نیاز برنامه ریزی کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طبق آمار ۵ ماهه اول امسال ۳۲ درصد تسهیلات به بخش صنعت و معدن داده شده و امید واریم این سهم به بالای ۴۰ درصد برسد که بتوان مشکل رکود را تا اندازه‌ای حل کرد.
نعمت‌زاده تصریح کرد: بر اساس مطالعات کارگروه خروج از رکود در دولت حدود ۶۰ درصد تسهیلات باید به سرمایه در گردش اختصاص یابد و ما باید تلاش کنیم این میزان به اشتغال راه یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: در جلسه شورای عالی اشتغال مصوب گردید ۲۸۰هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بنگاه‌ها قرار گیرد.
وی گفت: علاوه بر این صندوق توسعه ملی و پولی که از بازار سرمایه جذب خواهد شد و آورده‌های خود افراد در تولید نیز اثر گذار خواهد بود و انتظار داریم رشد قابل ملاحظه ای در صنایع کشور را داریم.
ربیعی گفت: ۱۷ هزار مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در لیست کاریابی ما وجود دارد. این تفاهم‌نامه قسمتی متعلق به صنعت می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آموزش در جوار کارگاه دنبال خواهد شد و با تسهیلاتی که ما در اختیار افراد قرار می‌دهیم می‌توانند در خوشه‌های کوچک کار کنند که امیدواریم این خوشه‌ها روزی به خوشه‌های بزرگ‌تر و حتی برند تبدیل شوند.
این تفاهم‌نامه در جهت استفاده از علوم و فنون و تربیت افراد ماهر به نسبت احتیاج برای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور و استفاده بهینه از ظرفیت عظیم آموزش‌های مهارتی تنظیم شده است.
بر اساس این تفاهم‌نامه، توسعه آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت، همسو نمودن برنامه‌های مشترک با آموزش‌های مهارتی و فناوری؛ بازآموزی و ارتقاء مهارت شاغلین بخش صنعت، معدن و تجارت توسط دو وزارتخانه دنبال خواهد شد.
همچنین تقاضا محور نمودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای براساس نیاز واحدهای تولیدی و تجاری، تسهیل در ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار و حمایت از توسعه کیفی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ساماندهی آنها به منظور استفاده از حداکثر ظرفیت آموزشی کشور از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه می باشد.
بر اساس این گزارش، اعتبارسنجی، ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای و درجه‌بندی بنگاه‌ها و واحدهای صنفی و صنعتی و مشارکت در ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای نیروی تحصیل‌کرده کشور در اجرای این تفاهمنامه، انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز