خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

موافقت‌نامه گمرکی و اجتناب از مالیات مضاعف بین ایران و ویتنام

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۲۰

چهل سال روابط سیاسی بین دو کشور وجود دارد و چهل سالگی در ایران زمان رشد تکامل انسان‌ها تعبیر می‌شود. موضوع موافقت‌نامه گمرکی و اجتناب از مالیات مضاعف سرمایه‌گذاری بین دو کشور را تسهیل خواهد کرد.

شافعی با اظهار امیدواری از رشد روابط بین دو کشورایران و ویتنام گفت: علی‌رغم روابط سیاسی مناسب بین دو کشور میزان روابط اقتصادی کم است، محدودیت‌های ایجاد شده در روابط خارجی ایران در طول چند سال گذشته در روابط دو کشور بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست خبری که به مناسبت سفر هیات ویتنامی به ایران برای انعقاد قراردادهای اقتصادی بین دو کشور در اتاق ایران برگزار شد اظهارکرد: چهل سال روابط سیاسی بین دو کشور وجود دارد و چهل سالگی در ایران زمان رشد تکامل انسان‌ها تعبیر می‌شود.

وی افزود: دولت آقای روحانی با تعاملی سازنده فصل جدیدی از روابط ایران با کشورهای جهان را آغاز کرده است احساس ما این است که درهای جدیدی برای همه کشورهای دنیا به اقتصاد ایران و منطقه گشوده خواهد شد.

شافعی با تاکید بر اینکه در نگاه به ایران تنها بازار ۸۰ میلیونی ایرانی مد نظر سرمایه‌گذاران خارجی نیست افزود: رسیدن به بازار بزرگ منطقه مد نظر سرمایه‌گذاران خارجی است. حضور ایران در کل منطقه و بازار افغانستان، عراق، آسیای مرکزی و قفقاز امکان توسعه مناسبات سه جانبه و چند جانبه را می‌تواند فراهم کند.

وی با اشاره به اسنادی که در شب گذشته بین دو کشور به امضا رسیده است گفت: خبر خوبی برای فعالان اقتصادی است که می‌تواند حرکات جدید را در فعالیت‌های اقتصادی تسریع کند. موضوع موافقت‌نامه گمرکی و اجتناب از مالیات مضاعف سرمایه‌گذاری بین دو کشور را تسهیل خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: اتاق‌های بازرگانی دو کشور به عنوان فعالان بخش خصوصی آماده حرکت و ایجاد بستر مناسبی خواهد بود که دو دولت در دو کشور این را فراهم خواهند کرد. امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه بین دو اتاق زمینه مبادلات کالا بیش از پیش فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز