خبرگزاری کار ایران

تولید فولاد آلیاژی کشور در نیمه نخست امسال ۱۷ درصد رشد یافت

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۱۷

تولید فولاد آلیاژی در نیمه نخست سال جاری به رقم ۲۲۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: تولید فولاد آلیاژی در نیمه نخست سال جاری به رقم ۲۲۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان یاد شده حاکی است، فولاد آلیاژی تولیدی از انواع عملیات حرارت پذیر، سخت شونده سطحی، میکرو آلیاژ، فنر، ابزار سردکار، ابزار گرم کار، بلبرینگ، خوش تراش، زنگ نزن و صنعتی بود.

میزان تولید محصولات نامبرده در مدت مشابه سال۱۳۹۲ بالغ بر ۱۹۳ هزار تن اعلام شده بود.

طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۹۲ هزار تن فولاد آلیاژی به ارزش ۴۱۱ میلیارد تومان به بازارهای مختلف داخلی عرضه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی بیش از ۳۲ درصد و از نظر ارزش ۳۴ درصد در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته رشد نشان می دهد.

تولیدات شرکت فولاد آلیاژی ایران(واقع در استان یزد) به عنوان مواد اولیه صنایع مختلف کشور از جمله صنایع خودروسازی، ماشین سازی، ابزارسازی و در ساخت تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، ریلی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

جمهوری اسلامی ایران پانزدهمین کشور فولاد ساز جهان محسوب می شود و سال گذشته ۱۵.۶ میلیون تن فولاد خام و ۱۶.۵ میلیون تن انواع تولیدات فولادی به بازار مصرف عرضه کرد.

مجموع فولاد خام تولیدی در سال گذشته نسبت به سال ۹۱ رشد ۸.۸ درصدی داشت و تولیدات فولادی در پایان ۱۳۹۲ در مقایسه با سال ۱۳۹۱ کاهش پنج درصدی را نشان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز