خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران:

۶۰ درصد تسهیلات بانک‌ها صرف سرمایه در گردش صنعت خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۱۵

جوایز صادراتی از سال ۹۰ قطع شده بود اما امسال از محل یارانه مبلغ ناچیزی برای این موضوع تخصیص داده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از سهم ۶۰ درصدی تسهیلات بانکی به منظور سرمایه در گردش صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه هجدهمین مراسم روز ملی صادرات در پاسخ به این پرسش که چرا بروکراسی همچنان وجود دارد، گفت: موضوع بروکراسی مربوط به امروز نیست و پیش از این هم بوده است اما با مصوبات دولت و تصمیمات مجلس تعداد زیادی از موانع برطرف شده است.

وی افزود: همینک مشکل اصلی صنایع موضوع سرمایه در گردش است که همانطور که معاون اول رئیس جمهور اشاره کردند ۶۰ درصد تسهیلات بانک‌ها صرف سرمایه در گردش صنایع خواهد شد که سیستم بانکی باید به این موضوع توجه کند.

نعمت‌زاده در مورد جوایز صادراتی نیز گفت: جوایز صادراتی از سال ۹۰ قطع شده بود اما امسال از محل یارانه مبلغ ناچیزی برای این موضوع تخصیص داده شد.

وی همچنین در مورد مشکلات عراق افزود: مشکلات صادرات به این کشور به صورت مقطعی و اینکه گفته می‌شود رانندگان اعتصاب کرده‌اند حل خواهد شد و از مسائل جاری این روزهاست.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت مس و آلومینویوم برای تولید کنندگان داخلی سیم و کابل و صنایع برق به نسبت شرکت های ترکیه ای بالاتر است گفت: قیمت این محصولات ۵ درصد زیر قیمت جهانی است اما برخی از تولیدکنندگان خواستار اعمال قیمت‌های پایین تر هستند که نمی‌توانیم شرکت‌های تولیدکننده مس و آلومینیوم را وادار به فروش محصولات به نرخی پایین تر از قیمت تمام شده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز