خبرگزاری کار ایران

اینبار توکلی و نعمت زاده بایکدیگر دوئل می کنند

توکلی: وزیر صنعت عضوهیات مدیره ۲۰ شرکت است؛ نعمت زاده: پیش از وزارت استعفاء دادم

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۹۵

گویا داستان دعوا های مجلس و دولت همچنان ادامه دارد اما سناریو ها کمی با یکدیگر متفاوت است به طوریکه پس از مطرح کردن خاطره زنگنه از سوی رسایی این بار نوبت به احمد توکلی رسیده است

ایلنا: گویا داستان دعوا های مجلس و دولت همچنان ادامه دارد اما سناریو ها کمی با یکدیگر متفاوت است به طوریکه پس از مطرح کردن خاطره زنگنه از سوی رسایی این بار نوبت به احمد توکلی رسیده است که وزیر صنعت را بنا به هردلیلی به سمت خانه ملت برای پاره ای از توضیخات فرا بخواند. البته با این تفاوت که اکنون توکلی از تریبون خانه ملت نعمت زاده را مورد خطاب قرار می دهد و نعمت زاده در جمع خبرنگاران.

گویا آقای توکلی تخلف های دولت بر آمده از حزبی که خود عضو آن است فراموش کرده است که حالا به عضویت قانونی نعمت زاده در هیئت مدیره ۲۰ شرکت ایراد گرفته است. امری که در هیچ کجای قانون مصوب همین مجلسی که آقای توکلی عضو آن است ممنوع نشده است.

توکلی: وزیر صنعت عضو هیئت‌مدیره ۲۰ شرکت پتروشیمی است

احمد توکلی نماینده اقتصاددان مجلس صبح امروز در صحن علنی مجلس براساس استعلامی که از ثبت اسناد کرده‌ام و جواب غیررسمی دادند، وزیر صنعت عضو هیئت مدیره ۲۰ شرکت پتروشیمی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات صبح امروز در صحن علنی مجلس گفت: براساس ماده ۲۲۱ از دیوان محاسبات سوال کردم که آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت در چند شرکت پتروشیمی عضو هیئت‌مدیره هستند.

وی عنوان کرد: از ثبت اسناد نیز استعلام کردم هر چند جواب رسمی ندادند ولی به صورت غیررسمی رساندند که وزیر صنعت در هیئت مدیره ۲۰شرکت پتروشیمی عضویت دارد، دو شرکت که عمومی است بحثی نداریم و ظاهرا از ۴ تا نیز کنار کشیده است ولی وقتی که وزیر مربوطه در ۱۴ شرکت عضو هیئت مدیره است چه می‌شود گفت.

توکلی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تمایل افراطی برای فروش مایملک دولت است به طوری که اگر بچه‌ها بخواهند دنبال پول هم بدوند باید به بخش خصوصی پول بدهند.

وزیر صنعت: قبل از معرفی به مجلس از عضویت در هیأت مدیر‌ه‌ها استعفا دادم

در همین ارتباط وزیر صنعت صبح امروز در هجدهمین مراسم روز ملی صادرات با رد اینکه در ۲۰ شرکت عضو هیأت مدیره هستم گفت: سال گذشته زمانی که به مجلس معرفی شدم از عضویت در تمام این هیأت مدیره‌ها استعفا دادم.

نعمت ‍زاده، مبنی بر اینکه آقای توکلی در صحن علی مجلس اظهار کرده است که بر اساس مستندات به دست آمده وی(نعمت‌زاده) در ۲۰ شرکت عضو هیأت مدیره است گفت: صحبت های آقای توکلی خلاف واقع است و بنده سال گذشته قبل از معرفی به مجلس از عضویت در این هیات مدیره ها استعفا دادم.

وزیر صنعت افزود: وقتی ۴ سال پیش بازنشسته بودم و در کادر دولت فعالیتی نداشتم، همین کمکی که در حال حاضر به بخش خصوصی می‌کنیم آن زمان هم جهت سرمایه گذاری طرح های بزرگ صنعتی در کشور کردم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانم در مدیریت باشم(سرمایه گذاران) یک سهم بابت عضویت در هیأت مدیره به ما واگذار کرده بودند.

نعمت زاده تصریح کرد: قبل از اینکه به مجلس معرفی شوم سال پیش از این هیئت مدیره‌ها استعفا دادم.

وی تأکید کرد: ‌بنابراین اظهارات آقای توکلی مربوط به گذشته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز