خبرگزاری کار ایران

اکبرترکان؛

اداره کنندگان صنعت خودرو، تجربه مدیریت لبنیاتی هم نداشتند / بعید می‌دانم کاهش بهای نفت به اصلاح بودجه منجر شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۰۸

کسی که سابقه اداره لبنیاتی را ندارد در راس خودروسازی قرار گرفت و این صنعت را زمین گیر کرد.

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: مدیرانی که لبنیاتی را هم اداره نکرده بودند در راس گروه خودروسازی داخلی کشور قرار داشته‌اند که همین مدیران باعثزمین‌گیر شدن صنعت خودروسازی داخلی شدند.

اکبر ترکان در سومین همایش سد و تونل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قطب سوم خودروسازی در چابهار به زودی کار خود را شروع می‌کند و گروه بسیار قدری را جمع‌آوری کرده‌ایم، گفت: خودروسازان داخلی از این رقیب قدر می‌ترسند چرا که کسی که تاکنون نتوانسته بود یک لبنیاتی را اداره کند وارد شرکت خودروسازی شد و این صنعت در کشور را زمین‌گیر کرد.

ترکان با رد اینکه شرکت قطری در چابهار وارد پروژه خودروسازی شده است، گفت: قطعا هیچ شرکت قطری در گروه خودروسازی چابهار حضور ندارد و قطر اصلا شرکت خودروساز نیست.

وی با بیان اینکه کاری با شرکت‌های خودروساز داخلی نداریم، گفت: قطعا کار شرکت‌های داخلی برای رقابت با این شرکت بسیار سخت خواهد بود.

ترکان با اشاره به گروه خودروساز در چابهار، اظهارداشت: شرایطی را برای این گروه گذاشته‌ایم که قطعا باید این توانایی را داشته باشند که ۳۰ درصد محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند و با ۵۰ درصد توان داخل محصولات را طراحی کنند و بسازند.

وی با بیان اینکه از این پس خودروسازان داخلی با رقیب چابکی طرف هستند، گفت: تاکنون مدیرانی که لبنیاتی را هم اداره نکرده بودند در راس گروه خودروسازی داخلی کشور قرار داشته‌اند که همین مدیران باعثزمین‌گیر شدن صنعت خودروسازی داخلی شدند اما از این پس با تشکیل قطب سوم خودروسازی در چابهار این شرکت موجب ارتقای صنعت خودروسازی در کشور خواهد شد.

ترکان با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر در شبکه توزیع آب دچار عقب‌ماندگی شده ایم، گفت: از یک سال گذشته شاهد ورود سرمایه عمده‌ای برای احداثشبکه‌های ۳ و ۴ و درون مزرعه‌ای بودیم. توزیع آب در شبکه ۳ و ۴ انجام می‌شود که اتفاقا مشکلات عمده‌ای در این شبکه‌ها داریم.

وی با بیان اینکه ایران سرزمین خشکی است و میزان بارش باران در ایران تقریبا یک سوم میزان بارش در کشورهای اروپایی است گفت: ما در ایران ۲۵۰ میلیمتر بارش داریم این در حالی است که در کشورهای اروپایی میزان بارش ۷۵۰ میلیمتر است.
ترکان تاکید کرد: با توجه به اینکه یک سوم بارش باران اروپایی ها را داریم راندمان آبیاریمان بسیار بد است به طوری که در اروپا به ازای هر متر مکعب آبیاری ۲.۵ کیلوگرم محصول کشاورزی تولید می‌شود این در حلای است که در ایران به ازای هر متر مکعب آب یک کیلوگرم محصول تولید می‌شود.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که وزارت کشاورزی در خوزستان ۵۵ هزار هکتار بهسازی شبکه‌ آبسازی را در دست اجرا دارد و همچنین در سطح کشور ۸۰۰ هزار هکتار بهسازی شبکه آبسازی را شروع کرده‌ایم.

ترکان گفت: اگرچه صحبت‌هایی از انتقال آب می‌شود اما این راهکار اساسی نیست راهکار اساسی این است که در حالی که ۹۲ درصد آب کشور در کشاورزی صرف می‌شود راندمان آبیاری را از ۳۰ درصد افزایش دهیم و این اقدام مانند این است که آب جدیدی تولید کرده باشیم.

ترکان با اشاره به تشکیل کمیته برای رسیدگی به تخلفاتی که در بودجه رخ داده است، اذعان داشت: کمیته‌ای تحت نظارت معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است که به تخلفات بودجه‌ای رسیدگی‌کند.

وی با اشاره به موضوع انضباط مالی که از چندی پیش مطرح شده است گفت: موضوع انضباط مالی به دو بخش تقسیم می‌شود که اولین بخش آن به نظم درآوردن بودجه و منظم کردن اجرای بودجه است. تفریق بودجه حاصل شلختگی انضباط مالی است که اهداف توسعه را زیر سوال می‌برد.

ترکان با اشاره به بحثدیگری از انضباط مالی، بیان داشت: بحثدیگر که بسیار جدی‌تر و نگران‌کننده‌تر از بخش اول است سوءاستفاده برخی افراد در اجرای بودجه است که خوشبختانه کمیته‌ای تحت نظارت معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است.

ترکان درباره تاثیر بودجه از کاهش قیمت نفت، گفت: درآمدهای نفتی با یک فاصله سه ماهه وارد بودجه می‌شود و به همین دلیل هنوز بعید می‌دانم که این کاهش درآمدهای نفتی به اصلاح بودجه منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز