خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی وزیر جهادکشاورزی:

تخصیص ۹۳ درصد آب به بخش کشاورزی مبنای علمی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۶۱

هم اکنون ۱۶ میلیون هکتار سطح زیرکشت در کشور است که ۸.۵ میلیون هکتار آن آبی است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی اختصاص ۹۳ درصد آب کشور به بخش کشاورزی را نادرست ذکر کرد و گفت: این ادعا مبنای علمی ندارد و فقط یک برآورد کارشناسی است که این ظلم فاحش به کشاورزان است و سبب می شود مردم در شهرها آب را صرفه جویی نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمهدی بخشنده روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی، افزود: هم اکنون ۱۶ میلیون هکتار سطح زیرکشت در کشور است که ۸.۵ میلیون هکتار آن آبی است.

وی با اشاره به هزینه های بالای سرشماری کشاورزی و اینکه باید برای کاهش هزینه و خطا از روش های جدید استفاده شود، اظهار داشت: می توان با عکسبرداری هوایی سطح زیرکشت و میزان محصول تولیدی کشور را برآورد کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در گذشته در این بخش وجود داشت، گفت: در دولت قبل اعلام شده بود ۶ تا ۶.۵ میلیون هکتار زیر کشت گندم داریم که متاسفانه این آمار غلط سبب شد که برای خرید گندم دیرتر از موعد مقرر وارد عمل شویم و همین امر سبب شد برای خرید هر تن گندم ۵۰ دلار بیشتر پرداخت کنیم.

بخشنده تاکید کرد: هم اکنون آمار دقیقی برای برنامه ریزی در بخش کشاورزی نداریم که امیدوارم با نتایج سرشماری کشاورزی سال ۹۳ به آمارهای درستی دست یابیم، زیرا بخش کشاورزی با امنیت غذایی مردم گره خورده است.

وی در مورد بهره برداران گفت: از ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورزی بخش عمده ای کم سواد و بی سواد هستند که این امر دسترسی به اطلاعات را سخت می کند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای سرشماری عمومی کشاورزی سال ۹۳ بتوانیم به چارچوب خوبی برای اجرای طرح های سرشماری کشاورزی دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز