خبرگزاری کار ایران

عسگر اولادی:

انتشار خبرهای خوب از مذاکرات در اواخر سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۷۳۷

در کشورهای دیگر حداقل تا ۵۰ درصد ارزش کالا را وام طویل مدت با بهره زیر ۷ درصد می‌دهند این درحالی است که در کشور ما بهره‌ها، بالای ۲۰ درصد است که این موضوع در تنخواه و سرمایه صادرکنندگان مشکل به وجود می‌آورد.

سازمان میراثفرهنگی و گردشگری با ایجاد کارگاههای جدید و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران به صورت متمرکز در چین می تواند به معرفی بهتر صنایع دستی ایران در این کشور که دارای هفتاد ایالت است بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله عسگر اولادی در نشست فرصتهای صادراتی ایران به چین در حوزه صنایع دستی و صنایع وابسته که با حضور بیژن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی وگردشگری برگزار شد، با اشاره به آمار تجارت خارجی در نیمه اول سال جاری اظهار داشت: در این مدت رقمی به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که میزان صادرات تنها در مهرماه به۴.۵ میلیارد دلار رسیده است و بالغ بر ۲۸ میلیارد دلار صادرات طی ۷ ماه گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم طی ۵ ماه آینده میزان ارزشی صادرات از مرز ۵۰ میلیارد دلار عبور کند.

وی ادامه داد: دراین مدت ۲۵ درصد از صادرات مربوط به معیانات گازی، ۳۰ تا ۳۵ درصد مواد پتروشیمی و ۴۵ درصد کل صادرات سنتی و صنعتی ما بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون میزان صادرات ۲۰ درصد افزایش داشته است گفت: البته این موضوع را باید در نظر داشت که در فروردین ماه تنها ۶ روز کاری داشتیم و بقیه روز‌ها تعطیلات رسمی وغیره بوده است که بنده کلا با این نوع تعطیلات مخالفم زیرا همه از فعالیتهای کاری خود باز می‌مانند.

عسگر اولادی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات گفت: بیشترین معضل در حوزه حمل ونقل است و برای مقاصدی مانند آمریکای جنوبی واروپای غربی کشتی به سختی حرکت می‌کند و برای روسیه نیز کشتی‌ها دو ماه در راهند اما در بنادر استرالیا، ‌نیوزیلند وکره جنوبی حمل ونقل کشتی راحت‌تر است.

وی با اشاره به معضل بعدی صادرات گفت: قیمت تمام شده کالاهای صادراتی ما را از مراکز صادراتی دور کرده و توان رقابت با کشورهای ترکیه، پاکستان، هندوستان وکشورهای CIS، ‌آمریکا، ‌شیلی وونزوئلا از ما سلب کرده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در کشورهای دیگر حداقل تا ۵۰ درصد ارزش کالا را وام طویل مدت با بهره زیر ۷ درصد می‌دهند این درحالی است که در کشور ما بهره‌ها بالای ۲۰ درصد است که این موضوع در تنخواه و سرمایه صادرکنندگان مشکل به وجود می‌آورد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران وچین گفت: همچنین مشکلات بانکی ومالی ما همچنان ادامه دارد وصادر کنندگان نمی‌توانند پول خود رابه راحتی به ایران بیاورند و در خصوص روادید نیز مشکلاتی با برخی از کشور‌ها داریم این در حالی است که ویزای توریستی در برخی از کشور‌ها مانند روسیه به راحتی صادر می‌شود اما ویزای تجاری را با یک ماه معطلی تنها برای ۱۰ روز می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی گفت: خوشبختانه مذاکرات سیاسی به خوبی پیش رفته وبنده معتقدم در ماههای بهمن واسفند خبرهای خوبی در این زمینه منتشر می‌شود.

وی گفت: تورم که در سال گذشته از مرز ۴۰درصد گذشته بود تا مرز ۲۵ درصد کاهش یافته دولت قول داده آن را به مرز ۲۰ درصد برساند و امیدواریم دیگر شاهد رشد منفی اقتصادی که در سالهای ۹۱ و ۹۲ شاهد آن بودیم تکرار نشود و خوشبختانه این رشد رو به مثبت شدن است.

وی در خاتمه خواستار شد تا سازمان میراثفرهنگی و گردشگری با ایجاد کارگاههای جدید وبرگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران به صورت متمرکز در چین به معرفی بهتر صنایع دستی ایران در این کشور که دارای هفتاد ایالت است بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز