خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران:

ایران آماده است تا با تمامی کارآفرینان جهان ارتباط سازنده داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۷۵۹

مجمع کارآفرینان ایران آمادگی کامل خود را اعلام می دارد که با همه کارآفرینان حوزه های مختلف از سراسر جهان ارتباط سازنده برقرار کرده و با انجام پروژه های مشترک و تبادل تجربیات، به توسعه اقتصادی و اجتماعی در سطح جهانی کمک شایانی نماید.

رئیس هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران گفت: مجمع کارآفرینان ایران آمادگی کامل خود را اعلام می دارد که با همه کارآفرینان حوزه های مختلف از سراسر جهان ارتباط سازنده برقرار کرده و با انجام پروژه های مشترک و تبادل تجربیات، به توسعه اقتصادی و اجتماعی در سطح جهانی کمک شایانی نماید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی مجمع کارآفرینان ایران، محمد رضا دیانی، رئیس هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران در اجلاس سالانه مجمع جهانی کارآفرینی، گفت: این جلاس برای کارآفرینان حوزه های مختلف، صاحبان صنایع، اقتصاددانان، دانشگاهیان و کارشناسان فرصت مغتنم و مناسبی است تا با هم اندیشی و تبادل تجارب و تعامل نسبت به مسائل مهم جهانی به بیان نگرانی ها و دغدغه های خود در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی پرداخته و با گفتگو، تبادل نظر و به چالش کشیدن موضوعات مختلف و مرتبط جریانی از اندیشه، تفکر و راهکارهای کارآمد پدید آورده و در اداره بهتر جهان سهیم بوده و نقش بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: از برگزار کنندگان این مراسم بدلیل اجرای اجلاسی با این سطح تشکر کرده و از دعوت هیات ایرانی جهت حضور در این کنفرانس سپاسگزاری کرده و امیدوارم مجمع کارآفرینان ایران بتواند تعامل، همکاری و روح صلح طلب خود را به شما کارآفرینان، اندیشمندان و مسئولین حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی که از سراسر جهان در این مکان گردهم آمده اید منتقل نماید.

وی گفت: رغبت کشورهای مختلف در اکثر عرصه ها در برقراری ارتباط و توسعه روابط فیمابین با ایران خصوصاً در یکسال گذشته با روی کارآمدن دولت جدید نشانگر نقش بسزای کشور ما در عرصه های مورد توجه و حائز اهمیت جهانیان است. جهانی شدن در عرصه های اقتصادی و اجتماعی بیانگر این موضوع است که همه ما در یک دهکده با مقیاس جهانی زندگی می کنیم که مشکلات و چالش های پدید آمده در جای جای عالم هستی، به همه ما بعنوان ساکنان این کره خاکی بصورت مستقیم یا غیر مستقیم آسیب رسانده و برایمان مضر خواهد بود.

ایران دیار جذاب ترین فرصت های سرمایه گذاری

دیانی اظهارداشت: ایران با دارا بودن ۶/۱ میلیون متر مربع مساحت ۱۸ امین کشور دنیا از نظر وسعت است. وجود برخی منابع معدنی غنی و نیروی انسانی تحصیلکرده فراوان، کشور ایران را تبدیل به محیطی کرده که می توان انواع کالاها را با مزیت نسبی تولید کرد. ایران، دومین ذخایر نفتی جهان را داراست که ۱۱ درصد ذخایر ثابت شده نفتی زمین، معادل ۱۳۰ میلیارد بشکه(بدون در نظر گرفتن نفت خزر) است. همچنین دومین ذخایر گازی جهان را داراست که ۱۸ درصد ذخایر ثابت شده گاز طبیعی، معادل ۲۶ تریلیون متر مکعب را در اختیار خود دارد. ایران از لحاظ ذخایر معدنی نیز منحصر به فرد است. وقوع فعالیتهای کوهزایی و تکتونیکی باعثشده تا مواد معدنی ارزشمندی با ذخیره احتمالی ۵۴ میلیارد تن در ایران شکل گیرد. سالانه به طور میانگین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن ایران استخراج می شود که این رقم معادل ۲۷/۰ درصد کل ذخایر کشور است. این در حالی است که نرخ بهره برداری از ذخایر معادن در جهان دستکم یک درصد است.

وی تصریح کرد: کشور ایران با بیش از ۷۷ میلیون نفر جمعیت ۱۷امین کشور دنیا به حساب می اید. میانگین سنی جمعیت کشور، در سال ۱۳۹۰ برابر با ۲۹ سال بوده است که نشان از نشاط و نیروی جوانی است که در جمعیت ایران وجود دارد. حدود ۲۰ درصد از کل جمعیت ایران از تحصیلات عالی برخوردار هستند. بیشترین سهم از تحصیلکرده های ایرانی در رشته مهندسی، ساخت و تولید با ۲۸ درصد فعال هستند.

مجمع کارآفرینان ایران

وی اذعان داشت: این مجمع نهادی برگرفته از بخش خصوصی است و متشکل از چندین مجموعه بزرگ اقتصادی بین المللی است که همگی بصورت خودجوش و خودکفا مشغول کار و نوآوری در عرصه تولید بوده و چشم اندازی بلندمدت را سرلوحه کار خود قرار داده اند. ظرفیتهای بهینه و بالقوه اقتصاد ایران این قابلیت را دارد که ظرف چند دهه آینده در زمره ده اقتصاد برتر دنیا قرار گیرد و این هدف کلانی است که اعضای مجمع کاآرفرینان ایران در برنامه ریزیهای اقتصادی و هدف گذاری های داخلی و خارجی خود آنرا دنبال کرده و برای تحقق آنها برنامه ریزیهای لازم را انجام می دهند و در پی رفع موانع بین المللی موجود از طریق توسعه روابط خود با مجامع جهانی نظیر مجمع جهانی کارآفرینی هستند. این مجمع به عنوان تشکلی غیردولتی نقش واسط دولت(مجلس نمایندگان، قوه مجریه و قوه قضاییه و سایر ارگان ها و دستگاه های مسئول) و کارآفرینان را ایفا می کند و اعضا این تشکل بر این باورند که با بهره گیری از قابلیت های موجود کشور به سرعت در مسیر صنعتی شدن و پیشرفت گام بر می دارد که سند این ادعا متمایز بودن برخی از محصولات تولیدی ایران در سطح منطقه و در مواردی در سطح جهانی است.
دیدگاه مجمع کارآفرینان ایران به مسائل مختلف اقتصادی و اجتماعی دیدگاه اعتدال است و این برگرفته از اعتقادات دینی و اسلامی و فرهنگ غنی و باسابقه ایرانی بوده که از ویژگیهای بارز ایرانیان از گذشته تا به حال بوده و رمز موفقیت آنان در سطح منطقه خاورمیانه و سراسر جهان می باشد.

وی تصریج کرد: مجمع کارآفرینان ایران آمادگی کامل خود را اعلام می دارد که با همه کارآفرینان حوزه های مختلف از سراسر جهان ارتباط سازنده برقرار کرده و با انجام پروژه های مشترک و تبادل تجربیات، به توسعه اقتصادی و اجتماعی در سطح جهانی کمک شایانی نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز