خبرگزاری کار ایران

خودروسازان و قطعه سازان بزرگ جهان به ایران می آیند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۶۴

دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با هدف جلب سرمایه گذاری خارجی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های داخلی کشور روز دهم آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با هدف جلب سرمایه گذاری خارجی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های داخلی کشور روز دهم آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، ساسان قربانی دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری این همایش براساس مصوبات شورای سیاستگذاری خودرو صورت می گیرد، گفت: با توجه به تصویب برنامه راهبردی صنعت خودرو کشور، در همایش یادشده این برنامه راهبردی برای حاضران ارایه و تبیین خواهد شد تا مشخص شود جهت گیری صنعت خودروی به چه سمتی خواهد بود.

وی افزود: در این همایش آخرین قوانین و مقررات موجود کشور در خصوص سرمایه گذاری های خارجی به ویژه در بخش صنعت خودرو ارایه می شود وخودروسازان داخلی نیز در این همایش شرایط و برنامه های کلی خود را برای مشارکت خارجی براساس برنامه راهبردی صنعت خودروی کشور ارایه خواهند کرد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با بیان آنکه نقدهای گسترده ای در خصوص صنعت خودروی کشور مطرح است، اظهار داشت: قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش، تنوع محصول و استفاده از تکنولوژی های روز از جمله محورهای اصلی انتقادات به صنعت خودرو کشور است که بستر پاسخگویی به این انتقادات در این همایش فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای سرمایه گذاران خارجی این فرصت در نظر گرفته شده تا نیازهای خود را برای ورود به بازار ایران ارایه کنند.

استقبال بیشتر خارجی ها نسبت به سال گذشته

قربانی با بیان اینکه تولیدکنندگان خودرو و قطعه سازان ۳۰ کشور در این همایش به عنوان میهمان حضور خواهند داشت، اظهار داشت: هیچ منعی برای حضور شرکت های خودروسازی خارجی در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران وجود ندارد ضمن آنکه شرکای خارجی قدیمی خودروسازان داخلی خیلی سریعتر برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران همچنین در خصوص نتایج حاصل از برگزاری دوره نخست این همایش، گفت: یکی از دلایل افزایش تولید در سال جاری برگزاری همایش نخست بوده به گونه ای که در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تولید خودرو در بخش سواری بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

قربانی افزود: همچنین مذاکراتی که طی سالیان گذشته بین خودروسازان داخلی و همتایان خارجی متوقف شده بود با برگزاری همایش نخست مجددا شروع شد که این از جمله نتایج همایش یادشده به شمار می رود.

وی با بیان اینکه شرکت های خارجی که در دوران سخت و دشوار مذاکرات خود را شروع کردند به طور قطع موفق تر خواهند بود، اظهار داشت: هیچ منعی برای شرکت های خودروساز دنیا برای حضور در همایش وجود ندارد ضمن آنکه مذاکرات در بالاترین سطوح در حال انجام است و شرکت خارجی که خود را محدود کند، بطور قطع بازنده خواهد بود.

قربانی ادامه داد: در سال های اخیر متاسفانه خودروسازان داخلی در شراکت با خارجی ها بازار خودروی داخل را به طور یکطرفه در اختیار آنها قرار داده اند که باید این معادله تغییر کند که این موضوع می تواند در این همایش بطور جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای ۱ + ۵، اضافه کرد: اگر تحریم ها برداشته به طور قطع شاهد جهش انفجاری در رشد و توسعه صنعت خودرو کشور خواهیم بود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از برگزاری نشست مشترکی میان شرکت های قطعه ساز داخلی با شرکت رنو خبر داد و گفت: این هفته قرار است این نشست مشترک برگزار و تأمین قطعات خودروهای این شرکت در ایران مورد ارزیابی قرار گیرد.

ساسان قربانی اظهار داشت: سال گذشته بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم هر دو هفته یک بار جلسات شورای سیاستگذاری خودرو برگزار شد که در یکی از این جلسات موضوع برگزاری کنفرانس بین المللی صنعت خودرو از سوی اعضا مطرح شد.

وی افزود: سالها بود که در صنعت خودرو چنین کنفرانس‌هایی برگزار نمی‌شد اما امسال نیز همانند سال گذشته درصددیم ضمن رفع نواقص کنفرانس نخست از شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز بزرگ دعوت کنیم تا برای تعمق همکاری‌ها با شرکت‌های داخلی ایران در این همایش شرکت کنند.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران در ادامه به محورهای کنفرانس امسال پرداخت و گفت: با توجه به تصویب برنامه راهبردی صنعت خودرو در صددیم در دومین کنفرانس این برنامه را برای آشنایی شرکت کنندگان قرائت کرده و چشم اندازها و اهداف خود را در صنعت خودرو اعلام کنیم.

قربانی ارائه آخرین قوانین و مقررات موجود در کشور جهت سرمایه گذاری‌های خارجی در ایران را دیگر اقدام مهم دومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران دانست و اعلام کرد: در این کنفرانس قرار است شرکت های خودروساز و قطعه ساز داخلی و خارجی شرایط خود را برای افزایش همکاری‌ها اعلام کنند.

وی با بیان این که جلب سرمایه گذاری‌های خارجی دیگر هدف مهم این کنفرانس به شمار می‌آید، گفت: در سالهای اخیر نقدهای متعددی به صنعت خودرو درمورد قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش و استفاده از تکنولوژی‌های روز مطرح شده است که در صددیم با برگزاری چنین همایش‌هایی با جلب مشارکت شرکت‌های صاحب نام بین المللی تنوع محصولات خود را با این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش دهیم. البته باید این نکته را متذکر شویم در انعقاد قراردادهای جدید شرایط خاص خود را داریم و بازار ایران به هیچ عنوان یک بازار یک طرفه برای شرکای بین المللی جهت فروش محصولات نخواهد بود.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران با تأکید براینکه در حال حاضر بازار کشور را به راحتی در اختیار کمپانی‌های مختلف خودروسازی قرار داده‌ایم، اظهار داشت: مسئولین در این رابطه باید تدبیر مناسبی را به کار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز