خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت:

تشکلهای صنفی بخش معدن به دولت و مجلس پیشنهادات سازنده ارایه کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۶۰

تشکلهای صنفی بخش معدن به دولت، مجلس شورای اسلامی و دیگر تصمیم گیران پیشنهادات سازنده ارایه کنند تا مسیر سرمایه گذاری و توسعه این بخش هموار شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تشکلهای صنفی بخش معدن به دولت، مجلس شورای اسلامی و دیگر تصمیم گیران پیشنهادات سازنده ارایه کنند تا مسیر سرمایه گذاری و توسعه این بخش هموار شود.

گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان افزود: یکی از چالش های حوزه سنگ آهن، نداشتن پیش بینی وضع بازار به صورت تخصصی توسط بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: ماه های اخیر افت قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی به ویژه در چین را شاهد بودیم به طوری که بسیاری از معادن کوچک و متوسط قدرت رقابت را از دست داده اند و تولید آن ها غیراقتصادی شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: معاونت امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت به تازگی پهنه های اکتشافی را مشخص ساخته و ضروری است که فعالان حوزه سنگ آهن به ویژه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن به صورت منسجم وارد طرح های اکتشافی شوند.

وی تاکید کرد: سازمان ایمیدرو از حضور بخش خصوصی در عرصه اکتشاف معادن و طرح های توسعه ای خود استقبال می کند.

به گفته کرباسیان، اکتشاف نقشی اساسی در زنجیره صنعت فولاد و آینده آن ایفا می کند و به همین دلیل تشکل های بخش خصوصی باید به سرعت کنسرسیوم های اکتشافی تشکیل دهند.

وی خاطرنشان ساخت: فاصله زمانی تا دستیابی به اهداف پیش بینی شده در چارچوب سند چشم انداز ۱۴۰۴ مدت ۱۰ سال باقی است و باید بررسی و تحلیل دقیقی از وضعیت بازار سنگ آهن و به طور کلی زنجیره تولید فولاد برای این مدت صورت گیرد.

براساس این گزارش، کرباسیان این اظهارات را در دیدار هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران بیان کرد و افزود: پیشنهادات این انجمن برای بررسی وضعیت کسب و کار در این حوزه، تحلیل جایگاه معادن کوچک و متوسط، وضعیت بازارهای جهانی و نقش دولت در ایجاد هماهنگی در شرایط ایجاد شده، نکات سازنده ای است که می تواند راهگشا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز