خبرگزاری کار ایران

کرباسیان:

خواسته ایمیدرو تخصیص وام از صندوق توسعه ملی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۸۰

تقاضای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون صنایع ومعادن در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه، تخصیص وام از صندوق توسعه ملی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقاضای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون صنایع ومعادن در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه، تخصیص وام از صندوق توسعه ملی است.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان در نشست هم اندیشی رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با هیات عامل و معاونین ایمیدرو در محل این سازمان، افزود: صندوق یادشده مطابق مقررات به پروژه هایی که سهم دولت بیش از ۲۰ درصد باشد، تسهیلات نمی دهد، بنابراین انتظار می رود این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: براساس قانون که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، ایمیدرو در پروژه ها می تواند سهم ۴۹ درصدی داشته باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: سازمانهای توسعه ای مانند این تشکیلات نباید درگیر مقررات باشد و چنانچه بخواهد چابک باشد، نیازمند بسترسازی درچارچوب مقررات و برنامه ها است.

وی خطاب به اعضای کمیسیون صنایع ومعادن مجلس که در این نشست حاضر بودند، گفت: انتظار این است که چنانچه اموالی از یک سازمان توسعه ای فروخته می شود ۷۰ درصد آن به سازمان مسترد شود و امسال تاکنون از رقم فروش ۲۸۰ میلیارد تومانی اموال ایمیدرو، تاکنون یک ریال هم به این سازمان پرداخت نشده است.

کرباسیان اضافه کرد: واقعیت این است ایمیدرو منابعی را که در اختیار می گیرد صرف تکمیل طرحهای نیمه تمام خواهد کرد و برای جلوگیری از خواب سرمایه ها، این مهم ضرورت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: موضوعی که برای بخش صنعت و معدن اهمیت بسزایی دارد، تثبیت قیمت گاز برای دوره ۱۰ تا ۱۵ سال است تا صنایع معدنی مانند فولاد، آلومینیوم و غیره بتوانند برای تولید به چه قیمت، برنامه ریزی داشته باشند.

به گفته وی، ثبات سیاست گذاری در کل کشور اهمیت بسزایی برای روند تولید دارد و این مهم در قالب تدوین قوانین و مقررات از سوی مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است.

این مقام مسئول تاکید کرد: چنانچه در چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت شود، تنش های بین المللی نمی تواند در بخش معدن و صنایع معدنی اثرگذار باشد، بنابراین در آستانه تدوین ششمین برنامه توسعه کشور باید به این بخش توجه ویژه ای شود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: چنانچه بخواهیم از رکود خارج شویم، بیش از ۹۰ درصد تحقق این مهم، نیاز به تصمیمات کوتاه مدت و بستر سازی برای پشتیبانی از سازمانهای توسعه ای دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز